Dzień
dobry Drugoklasiści :) !
Jakie są Wasze wrażenia po wczorajszej długiej
lekcji? Ja jestem z Was bardzo dumna :)! Bardzo ładnie pracowaliście i mam
nadzieję, że na kolejnych lekcjach będziecie mieć jeszcze więcej odwagi do
rozmowy :)
Dzisiaj zajmiemy się ostatnią z lektur, która
znajduje się na naszej tegorocznej liście.
"Karolcia" autorstwa Marii Kruger jest
jedną z moich ulubionych książek i bardzo żałuję, że nie możemy omawiać jej w
szkole.
Wiem, że nie każdy z Was zdążył wypożyczyć
książkę z biblioteki i nie miał okazji jej przeczytać, dlatego w kilku słowach
chciałabym Wam opowiedzieć o Karolci.. :)
Kim jest Karolcia?
Karolcia, to mała dziewczynka,
która mieszka z mamą, tatą i ciotką. Pewnego dnia, podczas przeprowadzki do
nowego mieszkania, znajduje w szparze podłogi niebieski koralik. Szybko okazuje
się, że jest on magiczny i potrafi spełniać życzenia. Dzięki niemu Karolcia
wraz ze swoim nowym kolegą, Piotrem, przeżywa wiele ciekawych i zabawnych
przygód. Muszą jednak uważać, gdyż koralika szuka zła czarownica, Filomena,
która chce go wykorzystać do swoich celów. Po jakimś czasie okazuje się też, że
koralik nie ma nieograniczonej mocy - każde życzenie sprawia, że staje się
coraz bledszy, aż w końcu kiedyś zniknie.
„Karolcia”, to opowieść o dziewczynce, która posiada
koralik o niezwykłej mocy. Dzięki koralikowi może spełnić swoje i innych
marzenia, co z chęcią wykorzystuje.
„Karolcia”, to współczesna baśń, tu świat rzeczywisty,
który dobrze znamy, miesza się z fantazją i czarami.
Dlatego moi drodzy Drugoklasiści - jeśli jeszcze nie
przeczytaliście "Karolci", to serdecznie Wam ją polecam -
przeczytajcie, a gwarantuje Wam, że nie będziecie żałować.. :)
Po tym wprowadzeniu czas zapisać dzisiejszy
temat - wyciągamy zeszyty :)
21IV20
Lekcja
Temat: Karolcia.
Po zapisaniu tematu przechodzimy do podręcznika
- strona 97-98.
Zapoznajcie się z fragmentem lektury i
postarajcie się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób Karolcia stała się
właścicielką koralika? Dlaczego przejażdżka taksówką okazała się niezwykła?
Po przeczytaniu fragmentu lektury proszę, aby każdy z Was otworzył zeszyt i zapisał krótką notatkę.
Po zapisaniu notatki przechodzimy do ćwiczeń, aby każdy z Was mógł spróbować napisać własny dialog. Otwieramy ćwiczenia na stronie 86-87.
W zadaniu 1 musicie ułożyć kolejność wydarzeń numerując zdania. Numerujemy od 1 do 7, gdzie 1 to wydarzenie, które było pierwsze, a 7 ostatnie.
W zadaniu 2 w ramce narysujcie koralik, który znalazła Karolcia oraz opiszcie jego wygląd.
W zadaniu 3 opiszcie w jaki sposób, Waszym zdaniem, koralik mógł trafić do mieszkania Karolci.
W zadaniu 4 wycinacie i układanie zdania we właściwej kolejności.
W zadaniu 5 uzupełniacie dialog - sami decydujecie co napiszecie.. :)
Ostatnie zadanie polega na odczytaniu i zapisaniu z pamięci informacji, która jest zapisana na koralikach.
Po wykonaniu zadań z języka polskiego możecie sobie zrobić chwilę przerwy :) .
Zainteresowani mogą posłuchać pierwszego rozdziału "Karolci".. :).
Po chwili przerwy przechodzimy do matematyki. Dzisiaj poznacie cechy prostokątów. Otwieramy podręcznik na stronie 35. Zanim jednak przejdziecie do książek proszę, aby każdy z Was zapoznał się z filmem, który umieszczam poniżej.
Po zapoznaniu się z informacjami w podręczniku przechodzimy do ćwiczeń - str. 29. Postarajcie się samodzielnie uzupełnić ćwiczenia, a kiedy już to zrobicie możecie sprawdzić czy wykonaliście je prawidłowo oglądając film, który umieszczę na końcu.. :)
Po wykonaniu ćwiczeń zapraszam do obejrzenia filmu :)
Na dzisiaj to już wszystko - mam nadzieję, że poradziliście sobie świetnie ze wszystkimi zadaniami :)
Trzymacie się ciepło!
Pozdrawiam!
Szymon.P Obecny
OdpowiedzUsuńNatalia P. obecna
OdpowiedzUsuńMarcin P obecny
OdpowiedzUsuńAmelia Z. Obecna
OdpowiedzUsuńAlan F. obecny
OdpowiedzUsuńOliwier N. obecny
OdpowiedzUsuńAmelia Kul obecna
OdpowiedzUsuńjuloia M obecna
OdpowiedzUsuńFranek obecny
OdpowiedzUsuńJestem
OdpowiedzUsuńKuba L. Obecny
OdpowiedzUsuńAmelia Kr. Obecna
OdpowiedzUsuńJulia.Dim
OdpowiedzUsuńLiliana H
OdpowiedzUsuńMarcelina była obecna
OdpowiedzUsuń