poniedziałek, 8 czerwca 2020

Dzień sportu

Dzień dobry Drugoklasiści!

Czy wiecie, że do wakacji, bez weekendów, pozostało 13 dni? I tutaj niespodzianka, bo lekcje na blogu dla Was pojawią się już tylko 9 razy.. :)

Zanim przejdziemy do tematu lekcji mam dla Was kilka informacji:

  1. W tym tygodniu lekcje macie od poniedziałku do środy - czwartek i piątek, to dni wolne od lekcji ze względu na święto - Boże Ciało i dzień wolny dyrektorski;
  2. W kolejnym tygodniu, tj. 16-18 czerwca będą odbywały się egzaminy ósmoklasisty i są dni wolne dyrektorskie dla Was, czyli nie macie lekcji online.

Proszę, aby każdy z Was przygotował zeszyt i zapisał w nim dzisiejszy temat.



8 VI 20
Lekcja
Temat: Dzień sportu.


Otwórzcie podręcznik na stronie 88 i 89. Przeczytajcie fragment wiersza pt.: "Poranna gimnastyka". Po przeczytaniu wiersza postarajcie się wytłumaczyć, co znaczy przysłowie: "W zdrowym ciele zdrowy duch".

Zanim przejdziecie do czytania wiersza zwróćcie uwagę na przypomnienie, które znajduje się na dole strony 88.

Pamiętacie jaka jest różnica między równoważnikiem zdania, a zdaniem? Jeśli nie, to proszę, abyście przeczytali informację poniżej.







Po przeczytaniu wiersza proszę, aby każdy z Was przeszedł do ćwiczeń i otworzył je na stronie 79 i 80. Pamiętajcie, aby pisać starannie. 



Po wykonaniu zadań czas na tradycyjną przerwę, a skoro: "W zdrowym ciele zdrowy duch", możecie wykonać kilka ćwiczeń przy piosence, którą umieszczam poniżej :).




Po przerwie czas na matematykę. Dzisiaj poćwiczycie rozwiązywanie zadań z treścią. Proszę, aby każdy z Was otworzył podręcznik na stronie 86.
Zadanie 1, 3 i 4 wykonajcie w zeszycie. Pamiętajcie o tym, aby zapisać po rozwiązaniu zadania odpowiedź. Zadanie 5 jest zadaniem dodatkowym, dla chętnych - wykonują je tylko te osoby, które mają na to ochotę.



Po wykonaniu zadań w podręczniku przejdźcie do ćwiczeń i otwórzcie je na stronie 77. Dzisiejsze zadanie, to przypomnienie z obliczeń zegarowych. Pamiętajcie, aby dokładnie przeczytać każde polecenie.

Dla przypomnienia: 1 godzina, to 60 minut.

Pamiętajcie o stosowaniu skrótów:
1 godzina - 1 godz
1 minuta - 1 min



Na dzisiaj, to już wszystko - świetnie się pisaliście.

Życzę Wam miłego i udanego dnia :).



Pozdrawiam

Zajęcia wyrównawcze dla klasy 3B i 3C

Dzień dobry Trzecioklasiści!

Do końca roku szkolnego zostały nam tylko 3 spotkania i będziecie mogli świętować rozpoczęcie wakacji :).

Waszym dzisiejszym zadaniem będzie napisanie listu do wybranej przez Was osoby, może to być koleżanka, kolega, ciocia, wujek czy dziadkowie. W liście opiszcie jak minął Wam ten rok szkolny, co ciekawego się wydarzyło, co będziecie wspominać.

Zanim zabierzecie się za pisanie go powtórzymy kilka najważniejszych informacji.

W jakim celu piszemy list?

Celem listu jest najczęściej podzielenie się wiadomościami, ze szczególnym uwzględnieniem przeżyć i refleksji, jakie towarzyszyły wydarzeniom. Jest to list pisany do bliskiej, znajomej osoby – przyjaciela, wujka, koleżanki poznanej na wczasach. Nadawca zwraca się do adresata w 2 os. liczby poj. – „ty”.

ŻELAZNE ZASADY pisania listu

  1. List ma określonego adresata. Od tego, kto nim jest, zależy, jaki rodzaj listu będziesz pisać, dlatego zawsze najpierw zastanów się, do kogo piszesz. 
  2. List jako wypracowanie ma też narzucony temat i musi być z nim zgodny. 
  3. Pamiętaj o stronie formalnej listu: na górze kartki umieść datę i nazwę miejscowości, potem nagłówek, stosuj odpowiednie formy grzecznościowe, zawsze się podpisz. 
  4. Pamiętaj o używaniu wołacza w nagłówku: pisz nie *Cześć, Tomek! Tylko Cześć, Tomku! 
  5. Pisz zaimki wielkimi literami (Ty, Tobie, Twoich, Ciebie, Cię itd.). 
  6. Dostosuj język listu do tego, kto jest jego adresatem. Inaczej sformułujesz list do dyrektora szkoły, inaczej do kolegi z wakacji, a jeszcze inaczej do babci. Używaj języka potocznego w liście do koleżanki, potocznego, ale grzecznego i pozbawionego form gwarowych w liście do cioci, a oficjalnego w piśmie do prezesa fundacji charytatywnej.
Propozycje nagłówków:
  1. Kochana Basiu!; 
  2. Cześć, Jacku!; 
  3. Droga Ciociu!; 
  4. Hej, Kasiu!
Propozycje form grzecznościowych w zakończeniu listu: 
  1. Do zobaczenia w szkole; 
  2. Pozdrawiam; 
  3. Trzymaj się!; 
  4. Buziaki!

Jestem pewna, że świetnie sobie poradzicie z tym zadaniem :)!

Powodzenia!

Trzymajcie się!

Zindywidualizowana ścieżka kształcenia - zadania dla klasy 3A

Dzień dobry Trzecioklasiści!

To już prawie koniec naszych lekcji online. Za kilka dni zakończymy ten rok szkolny i rozpoczniemy wakacje, a zaraz po nich rozpoczniecie kolejną przygodę - przywitacie 4 klasę :).

Ciężko pracowaliście na zajęciach, dodatkowo świetnie spisaliście się pracując zdalnie :). Oby tak dalej.. :)

Na dzisiejsze zajęcia przygotowałam dla Was naukę przez zabawę, no bo kto nie lubi rozwiązywać rebusów i krzyżówek ;) ?

Pierwszy zadaniem, które przygotowałam będzie rozwiązanie krzyżówki. Możecie ją przerysować do zeszytu lub zapisać w nim same odpowiedzi, to zależy od Was.
Po wykonaniu krzyżówki przejdźcie do drugiej części tego zadania i krótko odpowiedzcie na pytania, które są w nim zawarte.
Zadanie 2 i 3, to rebusy - jestem pewna, że świetnie sobie z nimi poradzicie - pamiętajcie, aby pisać starannie :).
Po wykonaniu rebusów, które są Waszym drugim zadaniem, ułóżcie i zapiszcie dwa zdania z wybranymi wyrazami wieloznacznymi.



Życzę Wam miłej pracy i powodzenia!

Trzymajcie się ciepło!

Plan zajęć tygodniowych w dniach 8.06 - 10.06 2020 r.


Poniedziałek, 8.06.20 – „Dzień sportu”
Uczeń wypowiada się na temat ilustracji w podręczniku. Czyta wiersz ze zrozumieniem. Odpowiada na pytania pełnymi zdaniami. Uzupełnia diagram. Zapisuje nazwy ćwiczeń gimnastycznych. Wyjaśnia znaczenie słów: W zdrowym ciele zdrowy duch. Układa i zapisuje zdania. Rozumie różnicę między równoważnikiem zdania a zdaniem. Sprawdza swoje umiejętności matematyczne, rozwiązując zadania z treścią. Wie, że dzięki ruchowi i różnym ćwiczeniom gimnastycznym możemy dbać o zdrowie.


Wtorek, 9.06.20 – „ Zdrowe ciało – zdrowy duch”
Uczeń czyta ze zrozumieniem różne teksty. Słucha tekstu czytanego przez nauczyciela lub rodzica. Przedstawia za pomocą ruchu różne dyscypliny sportowe. Układa wyrazy. Odkrywa zasadę zapisywania liczb. Rozwiązuje zadania za pomocą grafu. Uzupełnia działania liczbami. Wie, jak zachowuje się organizm podczas ćwiczeń fizycznych. Wykonuje ciekawą pracę plastyczną.


Środa, 10.06.20 – „Cykl wychowawczy – strach ma wielkie oczy”
Uczeń słucha ze zrozumieniem tekstu. Odpowiada pełnymi zdaniami na pytania do tekstu. Podaje przykłady sytuacji, w których można użyć powiedzeń o strachu. Szuka odpowiednich fragmentów w opowiadaniu. Przygotowuje scenki dramowe. Współpracuje z innymi w sytuacjach zadaniowych. Wie, jak można pokonać strach. Rozpoznaje prostokąt i kwadrat.

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...