czwartek, 26 marca 2020

Zindywidualizowana ścieżka kształcenia - zadania dla klasy 3A

Witam Trzecioklasistów :) !

Na dzisiejszych zajęciach poćwiczycie czytanie ze zrozumieniem. Poniżej umieszczam dla Was tekst i zadania do wykonania.



Przeczytajcie uważnie tekst i odpowiedzcie na pytania pod nim. Tekst możecie czytać tyle razy, ile chcecie. Zadania próbujcie rozwiązać po kolei. Przekonacie się, że nie są trudne. Jeżeli nie potraficie rozwiązać któregoś zadania opuście je i przejdźcie do następnego. Gdy dojdziecie do końca testu, wróćcie do zadania opuszczonego. Na pewno umiecie je rozwiązać!

Życzę Wam powodzenia i czekam na efekty Waszej pracy :) !


"Z głową w chmurach"

Mam na imię Joasia. Razem z moją przyjaciółką Elą chodzę do trzeciej klasy szkoły podstawowej. Mama mówi, że się doskonale z Elą uzupełniamy. Jedna z nas chodzi z głową w chmurach, a druga mocno po ziemi. To prawda. Dobrze jest mieć taką przyjaciółkę. Elę pamięta o wszystkim. Zawsze wie, co jest zadane, co trzeba przynieść do szkoły i w ogóle niczego nie gubi, nie zapomina. A ja tak. Za to lepiej wymyślam zabawy i różne historyjki. Chciałabym kiedyś pisać książki. Ostatnio jednak obraziłam się na Elę. Pojechaliśmy z całą klasą na wycieczkę do Łazienek w Warszawie. Teraz już wiem, skąd taka nazwa parku. Dawno temu naprawdę była tam zbudowana łazienka w kształcie groty. Teraz w tym miejscu stoi Pałac na Wodzie. W pałacu mieszkał król Staś, czyli Stanisław August Poniatowski. Widziałam mieszkanie króla w pałacu. Stół w gabinecie, gdzie król pracował i łóżko króla w sypialni, i bibliotekę, i salę balową. Kiedy przymknęłam oczy, wydawało mi się, że słyszę muzykę i widzę tańczące damy w krynolinach. Jak pięknie! Potem wszyscy poszliśmy do parku. Rośnie tam dąb, który pamięta jeszcze króla. Kiedy stanęłam pod tym dębem, wydarzyło się coś niezwykłego. W oddali zobaczyłam sylwetkę króla. Poznałam go od razu po czerwonej pelerynie, koronie i peruce. Szedł wolno sam, zamyślony, w moją stronę. I wtedy usłyszałam czyjś głos: „A, tu jesteś. Masz na imię Joasia, prawda? Dobrze, że twoja koleżanka szybko zauważyła, że się zgubiłaś w parku”. Otworzyłam oczy. Nie było króla, tylko strażnik Łazienek z telefonem komórkowym. Zawiadomił panią, że zguba, czyli ja, już się znalazła. Byłam okropnie zła na Elę. Przez nią nie spotkałam króla. Czy tak zachowuje się przyjaciółka? Pani powiedziała, że jak zwykle chodzę z głową w chmurach i na następnej wycieczce dostanę od niej w prezencie dzwoneczek, żebym się już nie zgubiła. Też pomysł! Czy ja jestem owieczką? Chociaż może to wcale nie jest taki zły pomysł? Być owieczką w górach na hali to całkiem przyjemne.

Po zapoznaniu się z tekstem, udzielcie odpowiedzi na pytania.

Kto opowiada historię niedoszłego spotkania Joasi z królem Stasiem? 
A) Asia
B) Ela
C) Pani wychowawczyni
D) Strażnik Łazienek

Gdzie pojechała klasa Joasi na wycieczkę? 
A) Do Wrocławia
B) Do Warszawy
C) Do Łodzi
D) Nigdzie nie pojechała

Co w przyszłości chciałaby robić bohaterka opowiadania? 
A) pisać wiersze
B) czytać najlepiej z klasy
C) liczyć w pamięci
D) pisać książki

Kto „chodzi mocno po ziemi”? 
A) Mama Joasi
B) Joasia
C) Ela
D) strażnik Łazienek

Zadanie 2: Poszukaj w teksie odpowiedzi na pytania i zapisz je w zeszycie. 

1. Co powiedział strażnik Łazienek, gdy spotkał Joasię?
2. Co powiedziała Joasia, gdy pani nauczycielka zasugerowała, że na następnej wycieczce dziewczynka dostanie dzwoneczek?
3. Wyjaśnij, dlaczego twoim zdaniem autorka nadała temu opowiadaniu tytuł „ Z głową w chmurach”.


Jestem pewna, że poszło Wam doskonale :) Czekam na odpowiedzi od Was!

Pozdrawiam :)

O kobietach

Dzień dobry :) !
Dzisiejszy temat będzie dotyczył kobiet, które jak niektórzy uważają - rządzą światem ;)


W czasie naszych lekcji poznaliście historię kilku znanych kobiet, o których czytałam Wam w książkach "Moi Bohaterowie". Pamiętacie jak nazywały się te kobiety i jak historie ich życia wpłynęły na losy ludzkości?


Dla przypomnienia:






  • Kleopatra - była ostatnią królową Egiptu z dynastii Ptolemeuszów. Uważana za jedną z najwybitniejszych kobiet żyjących w starożytności. Jej losy są ściśle związane z historią kraju, którym władała, a także z dziejami Rzymu tamtych czasów. Urodziła się w roku 69 p.n.e.


 

  • Maria Skłodowska-Curieod dzieciństwa pasjonowała ją nauka. Do tego stopnia, że została jedną z najbardziej podziwianych kobiet naukowców w historii. Dostała dwie Nagrody Nobla - w dziedzinie fizyki i chemii, mimo że wydawało się, że wszystko jest przeciwko niej: nie była bogata, była imigrantką, a poza tym była kobietą! W czasach Marii Skłodowskiej-Curie wielu ludzi uważało, że dziewczyny nie nadają się do nauki, pracy ani prowadzenia badań. Mówiono, że to są męskie sprawy. Maria nigdy się nie poddawałam i dążyła do wyznaczonego sobie celu.


 

  • Hypatia - ponad wszystko kochała wiedzę, chciała zrozumieć jak funkcjonuje wszechświat oraz miała ogromne pragnienie, by wyjaśnić to, co dzieje się wokół, poprzez naukę. Dzięki tym cechom stała się pierwszą kobietą naukowcem i matematykiem w historii, jak również pierwszą znaną filozofką. W swojej ukochanej Aleksandrii Hypatia założyła szkołę, w której uczyła studentów, jak rozbudzać w sobie ciekawość świata i patrzeć na wszystko oczami naukowca.


  • Maria Montessori - nauczycielka, która uczyła poprzez zabawę. Marię Montessori cechowało wielkie poświęcenie i zrozumienie dzieci oraz nieograniczona wyobraźnia. Dzięki temu stworzyła nowy model nauczania, metodę Montessori, zgodnie z którą szkoły zostały przekształcone w miejsca przyjazne dzieciom.



  • Virginia Woolf - była pisarką, która marzyła o tym żeby mieć własny pokój. Miała talent pisarski, ogromną wyobraźnię i dążyła do tego, by móc robić to, co sprawiało jej największą przyjemność. Dzięki tym cechom stała się jedną z największych pisarek XX wieku, autorką takich sławnych utworów, jak "Pani Dalloway" czy "Własny pokój". W swoich tekstach walczyła o to, by kobiety miały prawo do takiej samej niezależności jak mężczyźni i by dostały swoją własną przestrzeń.

I tak można by wymieniać, i wymieniać.. :) Jaki z tego wniosek? Każdy z nas ma w sobie cząstkę bohatera, i to od nas zależy w jaki sposób ją wykorzystamy.


A teraz nadszedł czasy, aby każdy z Was otworzył zeszyt i zapisał w nim dzisiejszy temat.
26 III 20
Lekcja
Temat: O kobietach.

Po zapisaniu tematu proszę, aby każdy z Was otworzył podręcznik do języka polskiego na stronie 64-65. W podręczniku znajdziecie opisy kobiet z różnych stron świata. Zwróćcie uwagę na to, jakie stroje prezentują kobiety przedstawione na fotografiach.







Po zapoznaniu się z tekstem w podręczniku, proszę przejść do ćwiczeń i otworzyć je na stronie 58-59. Kropkę z zadania nr 2 wykonujecie w zeszycie.

Po zrobieniu zadań z języka polskiego możecie zrobić sobie krótką przerwę, a zaraz po niej przejść do matematyki.

Podręcznik do matematyki otwieracie na stronie 18-19.


Zapamiętajcie! 








Po wykonaniu zadań z podręcznika, przejdźcie do ćwiczeń i otwórzcie je na stronie 16.




Zadanie domowe

  1. Poćwiczcie tabliczkę mnożeniahttps://szaloneliczby.pl/tabliczka-mnozenia-do-100/ ;
  2. Napiszcie kilka zdań o kobiecie, która Waszym zdaniem zasługuje na miano bohaterki i dlaczego. Możecie narysować także w zeszycie jej portret.

Już nie mogę się doczekać efektów Waszej pracy :)

Trzymajcie się ciepło :)
Pozdrawiam!






Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...