poniedziałek, 6 kwietnia 2020

Czas na rower!

Dzień dobry Drugoklasiści :) !

Jak minął Wam weekend? Odpoczęliście trochę od książek ;)? Mam nadzieję, że tak i jesteście gotowi na dzisiejsze lekcje :)

Mam dla Was dobrą wiadomość - ten tydzień szkolny będzie krótszy - uczymy się do środy i rozpoczynamy przerwę Wielkanocną :)

To jak? Jesteście gotowi? Możemy zaczynać ;) ? Myślę, że tak, dlatego proszę, aby każdy z Was otworzył zeszyt i zapisał temat.


6 IV 20
Lekcja
Temat: Czas na rower!

Na pewno każdy z Was zapisując dzisiejszy temat z utęsknieniem pomyślał o swoim rowerze, i o tym jak miło byłoby wybrać się chociaż na krótką przejażdżkę :) Niestety, przez panującego wirusa musimy jeszcze na jakiś czas zapomnieć o przejażdżkach czy zabawach na placu zabaw. Ale nie martwcie się! Jeszcze trochę i wszystko wróci do normy :)

Póki co proszę, aby każdy z Was otworzył podręcznik na stronie 80-81. Zapoznajcie się z fragmentem książki "Mikołajek" - poznacie chłopca, który bardzo chciał mieć swój rower..



I jak, wiecie już dlaczego rodzice Mikołajka nie chcieli mu kupić roweru? Pamiętacie co trzeba sprawdzić w rowerze zanim wybierzemy się na wycieczkę? Pamiętajcie - najważniejsze jest bezpieczeństwo!

A skoro już jesteśmy przy wycieczkach.. - gdzie Wy chcielibyście wybrać się na wycieczkę? Znacie jakieś ciekawe miejsca? A może macie jakieś ulubione miejsce, które lubicie odwiedzać?

Chciałabym żebyście mi o nim opowiedzieli pisząc w zeszycie notatkę z wycieczki. Może być to notatka o wycieczce, którą już odbyliście i dobrze ją wspominacie, może być też wycieczka, którą dopiero wymyślicie. Decyzja należy do Was :)

Zanim zaczniecie pisać, dowiemy się czym jest kronika i notatka kronikarska oraz jak ją napisać.


Przykładową notatkę z kroniki klasowej znajdziecie w podręczniku na stronie 82. Proszę, aby każdy z Was zapoznał się z nią.


Po zapisaniu notatki otwórzcie ćwiczenia na stronie 72-73 i wykonajcie zadania. 

Pamiętajcie, nie musicie robić wszystkiego od razu -zróbcie tyle, ile możecie :)


Po wykonaniu zadań z języka polskiego czas na tradycyjną przerwę :) Zanim weźmiecie się za zadania z matematyki odpocznijcie trochę :)

A kiedy Wasza przerwa dobiegnie końca, zregenerujecie siły i będziecie gotowi do dalszej pracy zapoznajcie się z krótkim filmikiem, który umieszczam poniżej.

Dzisiaj na matematyce zajmiemy się jednostką objętości jaką jest LITR, w skrócie L.



Po zapoznaniu się z filmikiem szybciutko przechodzimy do podręcznika i otwieramy go na stronie 28-29. Zapoznajcie się z zadaniami.


Zanim przejdziecie do ćwiczeń wykonajcie krótkie ćwiczenie - sprawdzicie ile zapamiętaliście :) Jestem ciekawa jak Wam pójdzie to zadanie :)



Przed Wami ostatnie już dzisiaj zadania - otwieramy ćwiczenia na stronie 23. Dzisiaj zmierzycie się z zadaniami z treścią - czytajcie uważnie polecenia, jeśli jest taka potrzeba przeczytajcie je kilka razy. 
Zadanie 5 jest dla chętnych. Powodzenia!



Na dzisiaj to już wszystko - zasłużyliście na odpoczynek :) !
Jeszcze dwa dni i rozpoczynamy ferie świąteczne :) !


Trzymajcie się ciepło!
Pozdrawiam!

Zindywidualizowana ścieżka kształcenia - zadania dla klasy 3A

Witam Trzecioklasiści :) !

Na dzisiejszych zajęciach poćwiczymy matematykę! Zaczniemy od małej rozgrzewki! Jesteście gotowi :) ?

Aby wykonać pierwsze zadanie kliknijcie w link pod obrazkiem. Wykonujecie działania w pamięci, jeśli jednak komuś sprawi to problem - weźcie kartkę i długopis, możecie przepisać sobie działania do zeszytu i w ten sposób spróbować uzyskać prawidłowy wynik, który przepiszecie do interaktywnego działania :)






Po wykonaniu zadań na rozgrzewkę zabierzmy się za zadania z treścią. Zapoznajcie się z nimi - możecie polecenia przepisać do zeszytu, lub zapisać same obliczenia i odpowiedzi.

1. Wojtek i Andrzej mają oszczędności w swoich skarbonkach. Wojtek ma 26 zł. Andrzej ma dwa razy więcej pieniędzy niż Wojtek. Ile pieniędzy mają chłopcy razem? 

Rozwiązanie: ..................................................... 

Odpowiedź: ..................................................... 

2. Wykonaj obliczenia i wpisz wyniki. Pamiętaj o kolejności wykonywania działań. 

a) 6 x 6 – 5 x 5 = ____________ 
b) 3 x 4 + 5 x 7 = ____________ 
c) 2 x 8 – 3 x 4 = ____________ 

3. Trzy razy połowa z 12 to __________ ? 

Rozwiązanie: ..................................................... 

4. Połowa z 10 dodana do połowy z 30 to __________ ? 

Rozwiązanie: .....................................................


Jak Wam poszło? Mam nadzieję, że dobrze :) Jeśli jednak nie udało się Wam wszystkiego policzyć, to nie martwcie się :) Spróbujecie jeszcze raz - na pewno się Wam uda :)

Po zadaniach z matematyki zrobimy sobie krótkie przypomnienie - pamiętacie w jaki sposób piszemy życzenia?
Waszym zadaniem będzie stworzenie kartki Wielkanocnej - dowolną techniką. Ważne, aby znalazły się w niej życzenia.

Zanim zabierzecie się za pisanie, przypomnijmy sobie czym są życzenia.

Życzenia, to forma wypowiedzi okolicznościowej, pisemnej lub ustnej. Składane są z okazji świąt, urodzin, imienin, ważnego wydarzenia w życiu (np. ślubu). Mogą przyjąć formę listu, często pisane są na kartach okolicznościowych. 
Życzenia wysyła się także przez e-mail czy SMS. Powinny zostać napisane w sposób serdeczny, ciepły, od serca. Życzenia są wyrazem więzi łączącej nadawcę z adresatem. Stanowią znak, że ktoś o nim pamięta.

O czym jeszcze musimy pamiętać? Ważne, aby życzenia miały zachowany następujący układ:
  1. Miejscowość, data; 
  2. Zwrot do adresata (np. „Szanowni Państwo”, „Drogi Tomku!”); 
  3. Treść życzeń; 
  4. Formuła „życzy”, „życzenia składa”; 
  5. Własnoręczny podpis.

Czekam na Wasze pracę :) Jestem pewna, że stworzycie piękne kartki, które będziecie mogli podarować bliskiej Wam osobie :)

Pozdrawiam!

Zajęcia wyrównawcze dla klasy 3B i 3C

Dzień dobry Trzecioklasiści!

Na dzisiejszych zajęciach przypomnimy sobie w jaki sposób pisze się opowiadanie i przećwiczymy je.

O czym musimy pamiętać kiedy piszemy opowiadanie? Oto najważniejsze zasady.


Zanim zaczniecie pisać swoje opowiadanie dobrze się zastanówcie. Kto będzie bohaterem Waszego opowiadania? Gdzie będzie się rozgrywać akcja? Tutaj wszystko zależy od Was i Waszej wyobraźni. 

Bardzo bym chciała żebyście spróbowali opisać siebie jako jednego z głównych bohaterów - może będziecie chcieli uratować świat albo udać się w galaktyczną podróż?


Pamiętajcie o tym, że Wasze opowiadanie musi mieć tytuł! Dodatkowo możecie, jako zadanie dodatkowe, wykonać do niego ilustracje.

Już nie mogę doczekać się efektów Waszej pracy :)
Pióra w dłoń i do dzieła :) !

Pozdrawiam!


Plan zajęć tygodniowych dla klasy 2A w dn.6.04-8.04.2020r.


Poniedziałek 6.04.20 – „Czas na rower!”
W poniedziałek zapoznacie się z opowiadaniem. Odpowiecie na pytania do wysłuchanego tekstu. Ułożycie plan wydarzeń oraz opis roweru, a także napiszecie kilka zdań o nim. Przypomnicie sobie czym są przymiotniki oraz określicie ich rodzaj. Z przeczytanego wiersza wymienicie wyrazy z h, oraz zapiszecie te z h niewymiennym. Zaplanujecie wycieczkę rowerową i napiszecie krótką notatkę z niej. Poćwiczycie dodawanie liczb dwucyfrowych, a także zmierzycie się z zadaniami z treścią na obliczenia pieniężne, porównywania różnicowe i na obliczenia zegarowe.

Wtorek 7.04.20 – „Wycieczka rowerowa z tatą”
We wtorek dowiecie się jak należy przygotować się do wycieczki rowerowej. Dowiecie się, dlaczego należy zabrać ze sobą apteczkę, jadąc na wycieczkę rowerową. Poćwiczycie dodawanie liczb dwucyfrowych oraz wykonacie kilka zadań z treścią. Dowiecie się do czego służy mapa i jak znaleźć swoje położenie na mapie. Wyznaczycie trasę wycieczki na mapie oraz zaplanujecie mapę rowerową z ciekawymi miejscami. Dowiecie się, jak działa kompas, a jeśli będziecie chcieli, to zbuduje kompas według instrukcji.

Środa 8.04.20 – „Wielkanocny stół”
W środę zapoznacie się z wierszem „Wielkanocny stół” Ewy Skarżyńskiej. Poznacie tradycje związane ze świętami Wielkanocy oraz tworzeniem pisanek. Poznacie różnicę między kraszanką, a pisanką. Opiszecie w jaki sposób spędzicie święta Wielkanocy z rodziną. Zapiszecie życzenia wielkanocne wykorzystując zwroty zawarte w ćwiczeniach. Poćwiczycie dodawanie liczby jednocyfrowej do liczb dwucyfrowych. Stworzy własną pisankę dowolną z poznanych technik plastycznych.

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...