poniedziałek, 18 maja 2020

Polska w Europie

Dzień dobry Drugoklasiści!

Zaczynamy kolejny tydzień zdalnej nauki - wakacje tuż, tuż.. :)
Jak minął Wam weekend? Robiliście coś ciekawego? Mam nadzieję, że miło spędziliście ten czas, odpoczęliście i jesteście gotowi do pracy w tym tygodniu :). Zaczynamy :) !

Jak wszyscy wiemy - Polska leży w Europie. A czym jest wspomniana Europa? Słowo „Europa” ma wiele znaczeń. Przede wszystkim jest kontynentem. Kontynenty są dużymi obszarami lądu, niekiedy oddzielonymi oceanami. Kontynent europejski składa się z wielu państw i terytoriów.

Czy wiedzieliście o tym, że nazwa Europy wywodzi się z mitologii greckiej? 
Europa była przepiękną księżniczką mieszkającą w Tyrze, mieście nad azjatyckim brzegiem Morza Śródziemnego (obecnie Liban). Zakochał się w niej Zeus, król bogów. Udało mu się uwieść księżniczkę i zabrać ją do Grecji. Z ich miłości narodziło się troje dzieci, a na cześć księżniczki kontynent nazwano Europą.

Z Europą związanych jest kilka ciekawostek - jeśli macie jesteście ciekawi, to zapraszam do lektury :)

  1. Najczęściej odwiedzanym celem turystycznym Europy nie jest wieża Eiffla, ale Disneyland w Paryżu.
  2. W Europie mówi się w ponad 250 różnych językach.
  3. Mieszka tutaj 742 milionów osób.
  4. Morze Śródziemne, które graniczy z Europą, Azją i Afryką, kilkakrotnie wyschło.
  5. Góra Wezuwiusza, wulkan położony na wschód od Neapolu we Włoszech, znany jest z jego erupcji w 79 roku naszej ery który zniszczył Pompeje. Jest on nadal aktywnym wulkanem, więc jest szansa, że w przyszłości ponownie wybuchnie.
..i tak dalej :)

Po zapoznaniu się z tymi krótkimi informacjami pora, aby każdy z Was otworzył zeszyt i zapisał w nim dzisiejszy temat.


18 V 20

Lekcja

Temat: Polska w Europie.


Po zapisaniu tematu otwórzcie podręcznik na stronie 46-47. Zapoznajcie się z umieszczonym tam tekstem oraz przyjrzyjcie się mapie - Czy uda się Wam odnaleźć na niej Polskę?


Po zapoznaniu się z informacjami proszę, aby każdy z Was przeszedł do ćwiczeń z języka polskiego i otworzył je na stronie 41-42. 
Proszę, aby każdy z Was starał się pracować samodzielnie, a tylko w ostateczności prosił rodziców o pomoc :).




Po wykonaniu zadań z języka polskiego czas na tradycyjną przerwę :).
Zachęcam, aby każdy z Was wykorzystał ją do obejrzenia zdjęć, które zamieszczam poniżej. W Europie można podziwiać naprawdę piękne krajobrazy.








Mam nadzieję, że obejrzeliście zdjęcia i wśród nich znalazło się miejsce, które na tyle Was zaintrygowało, że w przyszłości chcielibyście je odwiedzić :).

A teraz czas przejść do matematyki!

Jak zapewne pamiętacie, na ostatniej lekcji mówiliście o liniach. Wyróżniliśmy trzy linie: prostą, krzywą i łamaną.


Mam nadzieję, że nikt nie ma problemu z określeniem nazwy linii :).


Dzisiaj natomiast poznacie ODCINEK - jednowymiarową figurę geometryczną.
Zwróćcie uwagę na informację, którą umieszczam poniżej:


Proszę, aby każdy z Was zapamiętał informację z czerwonej ramki.


Otwórzcie teraz podręcznik do matematyki na stronie 64-65. Wszystkie zadania wykonajcie w podręczniku - nie przepisujemy niczego do zeszytu. Proszę, abyście dokładnie dokonywali pomiarów odcinków.


Po wykonaniu zadań w podręczniku proszę, aby każdy z Was przeszedł do ćwiczeń - strona 54 i 55. Postarajcie się wykonać zadania z jak największą dokładnością! Pamiętajcie o tym żeby pracować samodzielnie - rodziców o pomoc poproście wtedy, kiedy naprawdę nie będziecie wiedzieli jak wykonać któreś zadanie. Powodzenia!



To były ostatnie zadania na dzisiaj - świetnie się spisaliście!
Życzę Wam miłego dnia!

Pozdrawiam!





Zindywidualizowana ścieżka kształcenia - zadania dla klasy 3A

Dzień dobry Trzecioklasiści!

Zaczynamy kolejny tydzień zdalnej nauki. Mam nadzieję, że przyjemnie spędziliście weekend i jesteście gotowi do pracy :).

Dzisiaj poćwiczycie ortografię, przypomnicie sobie wszystkie poznane zasady.

Dla ułatwienia skorzystajcie z linka, który przeniesie Was na stronę dyktanda, wystarczy kliknąć 

Proszę, abyście do zeszytu przepisali wyrazy, w których popełniliście błąd i ułożyli z nimi zdania.

Po wykonaniu dyktanda proszę, aby każdy z Was poćwiczył obliczanie odległości. Umieszczam dla Was link do ćwiczenia, wystarczy kliknąć --> Ćwiczenia z matematyki, 18.05

0


Pamiętajcie o tym, aby pracować samodzielnie. Jeśli będziecie mieć problemy zapraszam do kontaktu - chętnie pomogę :).

Do dzieła! Jestem pewna, że świetnie sobie poradzicie :) !

Pozdrawiam!

Zajęcia wyrównawcze dla klasy 3B i 3C

Dzień dobry Trzecioklasiści!

Zaczynamy kolejny tydzień nauki zdalnej. Dzisiaj każdy z Was napisze dyktando - warto przypomnieć sobie poznane zasady ortograficzne.

Link do dyktanda umieszczam tutaj, wystarczy kliknąć --> Dyktando, 18.05


Proszę, aby każdy z Was pracował samodzielnie. Wyrazy, w których popełniliście błąd przepiszcie do zeszytu. Z każdym błędnie zapisanym wyrazem utwórzcie zdanie.

Jestem pewna, że świetnie Wam pójdzie :) ! Jeśli jednak będziecie mieć z czymś problem, to zapraszam do kontaktu :) !

Powodzenia!

Plan zajęć tygodniowych 18.05-22.05


Poniedziałek  18.05.20 „Polska w Europie”.
Uczeń układa hasło z liter. Wypowiada się na określony temat, argumentuje swoje wypowiedzi. Wie, jakie krajobrazy występują w Europie. Uzupełnia zdania. Ocenia prawdziwość zdań. Wyraża opinię o europejskich miastach. Wie, że jeden litr to: ćwierć litra + ćwierć litra + ćwierć litra +ćwierć litra. Rozwiązuje zadania z treścią na pojemność. Określa położenie państw sąsiadujących z Polską. Znajduje Polskę na mapie konturowej Europy. Wyjaśnia znaczenie barw narodowych.

Wtorek  19.05.20 „Europejskie miasta”.
Uczeń słucha wiersza ze zrozumieniem. Łączy zdania z odpowiednimi widokówkami. Zna kilka powiedzeń związanych z innymi narodowościami i rozumie ich znaczenie. Pisze zdanie o położeniu europejskiej stolicy. Potrafi wyjaśnić, dlaczego podróże kształcą. Poznaje zasadę pisowni wyrazów z ż wymiennym na g lub s. Uzupełnia diagram. Współpracuje z innymi w sytuacjach zadaniowych. Poznaje obiekty charakterystyczne dla danej stolicy europejskiego państwa. Koduje i odkodowuje informacje. Posługuje się atlasem geograficznym.

Środa  20.05.20 „Zabawy podwórkowe z dawnych lat”.
Uczeń czyta wiersz ze zrozumieniem. Czyta ze zrozumieniem krótkie informacje i polecenia. Wypowiada się na temat zabaw podwórkowych na podstawie wiersza i ilustracji. Wyszukuje wyrazy w diagramie. Przepisuje zdania z wiersza. Zwraca uwagę na znaki interpunkcyjne. Określa rodzaje zdań. Zapisuje nazwy zabaw w kolejności alfabetycznej. Utrwala materiał związany z rzeczownikiem i czasownikiem. Rozpoznaje rodzaje zdań. Poznaje liczby trzycyfrowe – pełne setki. Rozwiązuje zadanie przedstawione na drzewku matematycznym dwoma sposobami. Odczytuje kolejne liczby na osi. Porównuje liczby i wstawia odpowiednie znaki. Poznaje dawne zabawy podwórkowe.

Czwartek 21.05.20 „Nie jestem sam”.
Uczeń czyta ze zrozumieniem tekst z podręcznika i wiersz. Odpowiada na pytania do tekstu. Uzupełnia ogłoszenie. Łączy nazwę osoby z odpowiednim fragmentem tekstu. Uzupełnia treść wiersza tak, aby powstały rymy. Zapisuje nazwy sprzętu przeznaczonego do zabawy na placu zabaw. Poznaje liczby trzycyfrowe złożone z setek i dziesiątek. Zapisuje liczby trzycyfrowe. Określa liczbę setek, dziesiątek i jedności. Wie, w jaki sposób bezpiecznie bawić się na placu zabaw.

Piątek  22.05.20 „Podwórko z królewną”.
Uczeń słucha ze zrozumieniem opowiadania czytanego przez nauczyciela. Odpowiada na pytania do tekstu. Odszukuje w tekście fragmenty określone przez nauczyciela. Numeruje wypowiedzenia według kolejności zdarzeń w opowiadaniu. Wskazuje cechy bohatera opowiadania. Opowiada historię zgodnie z ułożonym planem. Zamienia równoważniki zdań na zdania. Dzieli wyrazy na sylaby. Utrwala zasady pisowni wyrazów z ż. Poznaje budowę liczby trzycyfrowej złożonej z setek, dziesiątek i jedności. Rysuje bohaterkę opowiadania. Wie, że do nawiązania relacji rówieśniczej są potrzebne co najmniej dwie osoby.

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...