poniedziałek, 4 maja 2020

Palcem po mapie

Dzień dobry Drugoklasiści :) !

Zaczynamy kolejny tydzień naszej zdalnej nauki :). Czy słyszeliście kiedyś o takim powiedzeniu jak: „Podróżować palcem po mapie”? Podróże na pewno kojarzą się Wam z wyjazdami w konkretne miejsca korzystając z różnych środków transportu: rowerów, autobusów, pociągów, samochodów czy samolotów. Ale jak należy rozumieć wcześniej wspomniane przysłowie? Znaczy ono tyle, co wyobrażać sobie jakąś podróż, ale nie odbywać jej w rzeczywistości - z różnych powodów. Jak wiecie, obecnie mamy taką sytuację, że nie mogliśmy na weekend majowy wybrać się w podróż np. do Wrocławia, aby zobaczyć jak żyją zwierzęta w tamtejszym Zoo, czy do Poznania, aby odwiedzić Termy Maltańskie i popluskać się w basenach. I to właśnie takie momenty, kiedy to większość czasu spędzamy w domu, sprzyjają podróżom palcem po mapie.. :)

W zeszłym tygodniu rozpoczęliśmy tematy, które są związane z naszym krajem. Polska, bo oczywiście o niej mowa, to bardzo różnorodny i ciekawy kraj. Znajdziemy tutaj: morskie wybrzeża, jeziora, lasy, pagórki, równiny, góry i wiele innych krajobrazów. 

W podręczniku znajdziecie mapę Polski, na której zaznaczone są największe miasta oraz państwa, z którymi sąsiadujemy. U dołu mapy znajduje się legenda. Nie jest to jednak taka legenda, jak ta o Smoku Wawelskim czy Syrence Warszawskiej :).  Legenda mapy, to miejsce, w którym wyjaśnione są wszystkie symbole narysowane na mapie. Znajdują się tam różne kolory: różne odcienie zielonego - mówią nam one o tym, że znajdujemy się tam niziny - czyli tereny płaskie, żółtego - są to wyżyny, czyli miejsca, gdzie pojawia się coraz więcej wzniesień i czerwonego - są to góry, czyli tereny, które położone są najwyżej.








Po obejrzeniu zdjęć, które przedstawiają jak bardzo różnorodny jest krajobraz Polski proszę, aby każdy z Was otworzył zeszyt i zapisał dzisiejszy temat.


4 V 20

Lekcja

Temat: Palcem po mapie.


Otwórzcie podręcznik na stronie 20-21. Przeczytajcie informacje o Polsce i przyjrzyjcie się zdjęciom jednych z najciekawszych miejsce, które znajdują się w naszym kraju.



Po zapoznaniu się z informacjami na stronie 20-21 przejmy na kolejną stronę. Na stronie 22 znajdziecie grę "Państwa-miasta" - spróbujcie w nią zagrać z rodzicami czy rodzeństwem, jeśli tylko będziecie mieli na to ochotę :).
Na stronie 23 znajdziecie ciekawostki dotyczące ceramiki. Ceramiką nazywamy przedmioty, które najczęściej wykonane są z gliny, a po uformowaniu wypala się je w specjalnych piecach w bardzo wysokich temperaturach. Zanim przejdziecie do podręcznika zapoznajcie się ze zdjęciami, które umieszczam poniżej. Przedstawiają one w jaki sposób powstawały przedmioty ceramiczne kiedyś i jak to wygląda współcześnie.






Po zapoznaniu się z informacjami w podręczniku proszę, aby każdy z Was przeszedł do ćwiczeń - strona 19 i 20. Pamiętajcie, aby pisać starannie :). Nie musicie wykonywać od razu wszystkich ćwiczeń, róbcie przerwy na odpoczynek.. :)



Po wykonaniu zadań z języka polskiego możecie zrobić sobie tradycyjną przerwę, którą możecie wykorzystać na obejrzenie filmu, który umieszczam poniżej.
W filmie wybierzecie się w podróż po miastach Polski!
Udanej podróży :) !





Po krótkiej przerwie przechodzimy do matematyki - dzisiaj zajmiemy się obliczeniami zegarowymi, co nie sprawiało Wam większych problemów :).
Zanim przejdziecie do podręcznika i ćwiczeń zaczniemy od krótkiego przypomnienia.


W podręczniku na stronie 48-49 znajdują się zadania, które wykonajcie ustnie - nie musicie zapisywać rozwiązań w zeszycie.



W ćwiczeniach na stronie 42 znajdują się zadania do wykonania. Jestem pewna, że świetnie sobie z nimi poradzicie. Do dzieła :)! 



Na dzisiaj to już wszystko. Świetnie się spisaliście :) !



Trzymajcie się ciepło!
Pozdrawiam!


Zajęcia wyrównawcze dla klasy 3B i 3C

Dzień dobry Trzecioklasiści :) !

Na dzisiejszych zajęciach powtórzymy wiadomości dotyczące używania czasowników w czasie przeszłym. Mam nadzieję, że zadania, które dla Was umieszczam nie przysporzą Wam większych trudności :).
Jeśli jednak będziecie mieli jakiekolwiek problemy czy wątpliwości dotyczące wykonania zadania proszę o kontakt - chętnie pomogę :).

Proszę, aby każdy z Was przepisał zadania do zeszytu i wykonał ćwiczenia. Nie musicie wykonywać wszystkich zadań od razu - możecie robić przerwy w trakcie pracy. Pamiętajcie, aby starać się pracować samodzielnie.

Jestem pewna, że świetnie poradzicie sobie z zadaniami :). Powodzenia :) !




Na dzisiaj to już wszystko :) Odpoczywajcie :)



Trzymajcie się ciepło!
Pozdrawiam!

Zindywidualizowana ścieżka kształcenia - zadania dla klasy 3A

Dzień dobry Trzecioklasiści :) !

Do końca tego roku szkolnego - bez weekendu, pozostało 39 dni :). Zajęcia, które pozostały nam do końca roku szkolnego poświęcimy na powtórzenia wszystkiego tego, co uczyliście się od początku trzeciej klasy.
Mam nadzieję, że zadania, które tutaj dla Was będę umieszczać pomogą Wam utrwalić sobie najważniejsze informację i poćwiczyć umiejętności, które nabyliście w tej klasie :).

Dzisiaj zajmiemy się właściwym zastosowaniem czasowników w czasie przeszłym. Umieszczam dla Was kartę pracy - karty nie drukujecie, zadania i odpowiedzi zapisujecie w zeszycie. Jeśli będziecie mieli jakieś wątpliwości do prawidłowego wykonania zadania, to śmiało piszcie - chętnie Wam pomogę.. :)


Po wykonaniu ćwiczeń z czasownikami, wykonajcie proszę kilka obliczeń matematycznych. Postarajcie się pracować samodzielnie - bez pomocy rodziców czy kalkulatora ;) 
Obliczenia zapiszcie w zeszycie do matematyki.


  1. 47+56=
  2. 37=84=
  3. 125+36=
  4. 185+46=
  5. 256-65=
  6. 854-632=
  7. 500-444=
  8. 750-305=
  9. 36:6=
  10. 90:10=

Na dzisiaj to już wszystko :) Pamiętajcie o przesłaniu mi zdjęć wykonanych zadań na maila. Zachęcam Was też do kontaktu jeśli będziecie mieli problemy z wykonaniem, któryś z zadań.. :)



Trzymajcie się ciepło!
Pozdrawiam!

Plan zajęć tygodniowych, w dn. 4.05-8.05.20


Poniedziałek  4.05.20 „Palcem po mapie”.

W poniedziałek przeczytacie ciekawostki o Polsce oraz opiszecie Polski na podstawie informacji i mapy. Uzupełnicie zdania wybranymi wyrazami z ramki. Zajmiecie się rozwiązywaniem zagadek matematycznych oraz zadań na obliczenia pieniężne. Obliczycie iloczyny liczb mnożonych przez 8 powyżej 50. Dodatkowo będziecie obliczać sumy, różnice i ilorazy. Uzupełnicie konturową mapę Polski. Poznacie rodzaj sztuki użytkowej – ceramikę. Dowiecie się w jaki sposób i z czego wykonuje się przedmioty ceramiczne.


Wtorek  5.05.20 „Stopka królowej Jadwigi”.

We wtorek przeczytacie tekst z podziałem na role. Ułożycie zdania w postaci planu wydarzeń. Będziecie zapisywać równoważniki zdań oraz odgadniecie i zapiszecie hasło. Połączycie w pary wyrazy bliskoznaczne i rozwiążecie rebusy. Odczytacie i zapiszecie tytuły legend zapisane wspak. Poszukacie w zbiorach biblioteki domowej lub w Internecie legendy o naszyjniku królowej Jadwigi. Obliczycie iloczyny liczb mnożonych przez 9 powyżej 50. Poznaje sposób mnożenia liczb na palcach. Rozwiążecie zadania z treścią i uzupełnicie liczbami działania na dzielenie. Dowiecie się jakiemu miastu poświęcono legendę o naszyjniku królowej Jadwigi. Poznacie życie Jadwigi – królowej Polski. Określicie cechy dobrego króla.


Środa  6.05.20 „Legenda, a baśń”.

W środę zapoznacie się z umieszczoną w podręczniku legendą i odpowiecie na  pytania do tekstu. Ułożycie historyjkę obrazkową. Zapiszecie zdania i przygotujecie pytania do wywiadu. Dowiecie się w jaki sposób odróżniać baśnie od legend. Wskażecie w legendzie elementy rzeczywiste i fikcyjne. Wymienicie kilka tytułów baśni i legend. Wskażecie wykonawcę czynności i wyrazy oznaczające czynność. Rozwiążecie hasło z wykreślanki literowej. 


Czwartek 7.05.20 „Moja Planeta”.

W czwartek przeczytacie ze zrozumieniem tekst, który znajduje się w podręczniku. Odczytacie i zapiszecie hasła. Napiszecie rady o otaczaniu troską i miłością Ziemi. Odczytacie zdania i wyrazy, uzupełnia zdania. Przeczytacie związki frazeologiczne i ich objaśnienia. Zastąpicie wyrazy związkami frazeologicznymi. Spróbujecie wyjaśnić znaczenie związków frazeologicznych. Zajmiecie się rozwiązywaniem zadań z treścią.


Piątek 8.05.20 „Szanujemy Ziemię”.

W piątek zapoznacie się z opowiadaniem. Podkreślicie poprawne zakończenia zdań. Przeczytacie wiersz ze zrozumieniem. Odpowiecie na pytania do tekstu. Wyjaśnicie słowo ekologia. Zaznaczycie zdania, które mogłyby znaleźć się w kodeksie ekologicznym. Dowiecie się, że podziękowanie jest pisemną i ustną formą wypowiedzi. Narysujecie odpowiednie ilustracje. Napiszecie podziękowanie. Będziecie rozpoznawać linie: proste, krzywe i łamane. 

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...