poniedziałek, 11 maja 2020

Ja też ratuję Ziemię!

Dzień dobry Drugoklasiści!

Zaczynamy kolejny tydzień naszej zdalnej nauki :). Dzisiaj tak, jak pod koniec zeszłego tygodnia, mówić będziemy o ekologii.




Pamiętacie czym jest ekologia?

Ekologia jest jedną z nauk która najprościej rzecz ujmując zajmuje się przyrodą – czyli wszystkim, co nas otacza. Ekologia w dosłownym tłumaczeniu z języka greckiego oznacza naukę o domu. Środowisko, to przecież nasz dom – miejsce, w którym żyjemy. To właśnie w nim dorastamy, uczymy się nowych rzeczy. 

Ekologia bada wszystkie zależności pomiędzy każdym organizmem zamieszkującym nasze środowisko. To znaczy, że w jej zakres wchodzą oddziaływania nie tylko ludzi ale również zwierząt oraz roślin.



A czy wiecie co to znaczy: "Być Eko"?

Osoby, które nazywają swój styl życia ekologicznym dbają o nasz dom, czyli środowisko. Nie krzywdzą innych zwierząt, dbają o rozwój roślin, segregują odpady. Ogólnie mówiąc jest to dbanie o środowisko. Aby być Eko należy wykonywać m.in. takie czynności:

  • wyrzucać śmieci do kosza, nie na ulicę czy pod nogi, 
  • nie wyrzucać jedzenia, 
  • myć owoce i warzywa przed ich spożyciem, 
  • gasić światło, gdy wychodzimy z pomieszczenia, 
  • sprzątać po psie. 


Istnieje jeszcze wiele innych rzeczy, dzięki którym przyczyniamy się do naprawy naszego domu – środowiska. Jednak te wymienione powyżej należą do najistotniejszych, które może praktykować każdy człowiek, szczególnie ten najmłodszy.

Zapoznajcie się teraz z krótką bajką, w której przypomnicie sobie w jaki sposób należy segregować śmieci. 


Po obejrzeniu bajki zapoznajcie się z informacją dotyczącą tego, co można zrobić z odzyskanych surowców.


Po tych kilku informacjach nadszedł czas, aby zapisać temat - proszę, aby każdy z Was przygotował zeszyt i zapisał dzisiejszy temat.


11 V 20

Lekcja

Temat: Ja też ratuję Ziemię!



Po zapisaniu tematu proszę, aby każdy z Was otworzył podręcznik do języka polskiego na stronie 34-35 i zapoznał się z umieszczonymi tam tekstami.


Zanim przejdziecie do ćwiczeń mam dla Was jeszcze kilka informacji - proszę, aby każdy z Was się z nimi zapoznał.



A teraz czas przejść do ćwiczeń - strona 29-30. Dzisiejsze ćwiczenia nie powinny Wam sprawić większej trudności - do dzieła :) !



Po wykonaniu zadań czas na tradycyjną przerwę :).
Proponuję, aby każdy z Was w wolnej chwili - niekoniecznie teraz, zapoznał się z krótką bajką pt.: "Rodzina Treflików - Śmieci".




Po przerwie czas zabrać się za matematykę. Dzisiaj poćwiczycie mnożenie i dzielenie przez 7. W podręczniku na stronie 58 znajdują się dzisiejsze zadania - ćwiczenie 4 proszę, aby każdy z Was wykonał w zeszycie. Ćwiczenie 5 jest dla chętnych.

Po wykonaniu zadań z podręcznika proszę przejdźcie do ćwiczeń - strona 49. Zadanie 4 jest dla chętnych.

Pamiętajcie, że nie musicie wykonywać wszystkich zadań od razu - możecie robić większą ilość przerw. Starajcie się pracować samodzielnie - bez pomocy Rodziców i kalkulatora :) 

Powodzenia!




Na dzisiaj to już wszystko - świetnie się spisaliście :) !

Życzę Wam miłego dnia!

Pozdrawiam!

Zajęcia wyrównawcze dla klasy 3B i 3C

Dzień dobry Trzecioklasiści!

Na dzisiejszych zajęciach poćwiczycie gramatykę. Poniżej umieszczam dla Was kartę pracy - nie drukujcie jej, przepiszcie wszystko do zeszytu. Po wykonaniu trzech zadań, które znajdują się na karcie pracy proszę, aby każdy z Was napisał podziękowanie.

Krótkie przypomnienie


To Wy sami decydujecie do kogo skierowane będzie podziękowanie i za co chcecie podziękować. Pamiętajcie o tym żeby pisać starannie - to nie są wyścigi.


Na dzisiaj to już wszystko - świetnie się spisaliście!
Życzę Wam miłego tygodnia!

Pozdrawiam!

Zindywidualizowana ścieżka kształcenia - zadania dla klasy 3A

Dzień dobry Trzecioklasiści!

Na dzisiejszych lekcjach będziemy mówić o czasownikach - poćwiczycie ich odmiany przez czas, osoby, liczby i rodzaj. Jestem pewna, że świetnie sobie poradzicie. Przygotowałam dla Was karty pracy - nie drukujecie ich, przepisujecie do zeszytu. Jeśli któreś zadanie wyda się Wam zbyt trudne, przejdźcie do kolejnego, a na końcu wróćcie do tych, które pominęliście. Jeśli jednak, po głębszym zastanowieniu okaże się, że zadanie jest zbyt trudne - zapraszam do kontaktu, razem sobie na pewno z nim poradzimy :)

Mam nadzieję, że jesteście gotowi do dzisiejszej pracy - zaczynamy :) !


Po wykonaniu pierwszej części zajęć przejdziemy do matematyki. Dzisiaj poćwiczycie kolejność wykonywania działań. Proszę, aby każdy z Was pracował samodzielnie - bez pomocy Rodziców i kalkulatora. Zadania przepisujecie do zeszytu. Wierzę, że świetnie poradzicie sobie z zadaniami :).




Po wykonanej pracy dajcie znać jak Wam poszło!
Życzę Wam miłego tygodnia!

Pozdrawiam!


Plan zajęć tygodniowych, w dn. 11.05-15.05.20


Poniedziałek  11.05.20 „Ja też ratuję Ziemię”.
Uczeń czyta tekst ze zrozumieniem. Zna skutki palenia śmieci w domowych piecach. Zastępuje złe nawyki dobrymi zachowaniami dla Ziemi. Określa rodzaj rzeczownika. Tworzy rodzinę wyrazu. Układa zdania z wyrazów i zapisuje je w zeszycie. Mierzy odcinki i odczytuje ich nazwy. Rysuje odcinki. Współpracuje z innymi w sytuacji zadaniowej. Zna działania na rzecz ochrony środowiska. Wykonuje plakat przypominający o segregowaniu śmieci.

Wtorek  12.05.20 „Ameryki – kontynenty wielu kultur”.
Uczeń rozwiązuje zagadki. Czyta teksty przyrodnicze ze zrozumieniem. Szuka informacji w dostępnych źródłach. Pisze kilka zdań o Indianach. Wskazuje działania jako rozwiązania zadania. Wskazuje wyrazy bliskoznaczne. Opisuje krajobrazy Ameryki Północnej i dżunglę. Oblicza iloczyny, sumy i różnice. Rozwiązuje zadania z treścią. Rozwiązuje zadania na obliczenia pieniężne i wagowe. Zaznacza i mierzy odcinki. wskazuje kwadraty. Wie, na czym polega metoda projektu i jakie są jej kolejne etapy. Wskazuje cechy i umiejętności, które są ważne podczas pracy metodą projektów. Wymienia nazwy zwierząt zamieszkujących Amazonię. Łączy zdjęcie zwierzęcia z jego nazwą. Rozumie, dlaczego lasy równikowe nazywa się zielonymi płucami Ziemi. Wskazuje zwierzęta na obrazku.

Środa  13.05.20 „O Dniu Ziemi”.
Uczeń zapoznaje się z wierszem. Wypowiada się na temat treści wiersza. Czyta zdania i podkreśla wyrazy oznaczające czynność i wykonawcę czynności. Wie, co oznacza dany skrót, pisze z nim zdanie. Wyjaśnia i zapisuje w zeszycie znaczenia związków frazeologicznych. Uzupełnia wyrazy literami. Wpisuje małą lub wielką literę. Wymienia zachowania korzystne i niekorzystne dla naszej planety. Układa przestrogi dla mieszkańców, którzy zachowują się niewłaściwie. Wie, co przedstawiają dzieła abstrakcjonistów. Tworzy kompozycję abstrakcyjną.

Czwartek 14.05.20 „Ważne rocznice”.
Uczeń czyta wiersz ze zrozumieniem. Interpretuje treść wiersza i ilustrację. Układa nazwy majowych świąt. Odczytuje hasła z liter i zapisuje je w zeszycie. Rozwiązuje diagram. Uzupełnia tekst wyrazami z ramki. Szuka informacji w dostępnych źródłach. Wie, że znaczenie wyrazu (homonimu) zależy od kontekstu. Poznaje przykłady homonimów. Zaznacza linie cięć na prostokącie. Rozwiązuje zadanie nietypowe. Wskazuje właściwą odpowiedź w zadaniu na obliczenia zegarowe. Coraz lepiej mnoży. Rozwiązuje zadania tekstowe. Wie, jakie są różnice między flagą a barwami narodowymi. Wie, od czego pochodzi układ barw na fladze narodowej. Zna genezę majowych świąt.

Piątek 15.05.20 „Bez pracy nie ma kołaczy”.
Uczeń czyta opowiadanie ze zrozumieniem. Odpowiada na pytania dotyczące treści opowiadania i wiersza. Odczytuje i wyjaśnia przysłowia związane z pracą na podstawie informacji zawartych w opowiadaniu. Łączy przysłowia o pracy z ich objaśnieniami. Słucha ze zrozumieniem. Wypowiada się na temat pracy na podstawie plakatu. Układa i pisze odpowiedzi do opowiadania. Pisze imiona w kolejności alfabetycznej. Tworzy rodzinę wyrazu praca. Wymienia wyrazy bliskoznaczne do słowa praca. Na podstawie wiersza zastępuje w zdaniach niewłaściwe wyrazy poprawnymi. Wie, co to jest porównanie. Wie, co to jest kwartał. Podaje nazwy miesięcy każdego kwartału. Rozwiązuje zadanie z treścią. Określa swój nastrój kolorem.

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...