Dzisiaj rozpoczynamy 4 i ostatnią część podręcznika i ćwiczeń z języka polskiego - koniec roku szkolnego zbliża się wielkimi krokami.. :)
Czy wiecie, że bez weekendów pozostało tylko 46 dni szkolnych? Jak ten czas szybko leci.. - tak nie dawno rozpoczynaliśmy ten rok szkolny i poznaliśmy się, a tu już za pasem wakacje.. :) Musimy trzymać kciuki za to żeby sytuacja z panującym wirusem jak najszybciej się uspokoiła tak żebyśmy mogli w spokoju cieszyć się wakacjami i piękną pogodą.. :)
Ale.. jeszcze nie pora, aby myśleć o wakacjach :) Czeka nas jeszcze sporo pracy i wysiłku, ale wiem, że świetnie sobie dacie radę :).
Czas zapisać dzisiejszy temat - otwieramy więc zeszyty :) !
22 IV 20
Lekcja
Temat: Powroty ptaków.
Dzisiejszy temat rozpoczniemy od przeczytania wiersza "Ptaki", który znajduje się w podręczniku na stronie 5.
Po zapoznaniu się z wierszem przyjdzie czas na pytania do niego - zastanówcie się, patrząc na ilustrację, skąd wiadomo, że nadeszła wiosna?Jakie kolory mają ptaki w wierszu?
Na dole strony 4 przeczytacie informację o najważniejszych wyrazach w zdaniu. Jeden z nich jest czynnością, a drugi określa jego wykonawcę.
W jaki sposób można je odróżnić? To proste i wielokrotnie o tym mówiliśmy w czasie naszych lekcji.
Czynności - to czasowniki, czyli wyrazy, które odpowiadają na pytania: Co robi?Co się z nim dzieje?
Wykonawcy - to rzeczowniki, czyli wyrazy, które odpowiadają na pytania: Kto to? Co to?
Po wykonaniu poleceń z podręcznika przejdźcie proszę do ćwiczeń - strona 3 i 4.
W zadaniu 1 w poziomych rzędach odszukajcie i pokolorujcie pola z sylabami, które tworzą nazwy ptaków. Z sylab niepokolorowanych ułóżcie i zapiszcie poniżej w linijce zdanie.
Po napisaniu zdania będziecie musieli podkreślić czasowniki i zdecydować, czy zdanie które napisaliście jest pojedyncze czy złożone.
Po czym to możemy poznać?
Najprościej mogę wytłumaczyć to w ten sposób:
- Zdanie pojedyncze zawiera JEDEN czasownik, np. Hania je lody. ( Co robi? - JE)
- Zdanie złożone zawiera przynajmniej DWA czasowniki, np. Hania je lody i spaceruje po parku z mamą. (Co robi? - JE, SPACERUJE).
W zadaniu 2 do podanych rzeczowników musicie dopisać pasujące przymiotniki w odpowiedniej formie.
Przypomnienie!
- Przymiotnik odpowiada na pytanie: Jaki?Jaka?Jakie?
W zadaniu 3 rozwiązujecie rebus i rozwiązanie zapisujecie w linijce.
W zadaniu 4 podkreślacie czynności ( Co robi? Co się z nim dzieje?) i wykonawcę (Kto to?Co to?).
W zadaniu 5 łączycie wykonawcę z czynnością - czyli kto, co robi - tak żeby pasowało :)
W zadaniu 6 układacie zdania do 2 zdjęć w czasie teraźniejszym, a później jedno z nich zmieniacie na czas przeszły.
Przypomnienie!
Pamiętacie nasz rysunek z jajkiem? Jeśli nie, to warto odszukać zeszyt i rzucić okiem ;)
Czas przeszły, czyli to, co już było - np. Ewa zjadła obiad.
Czas teraźniejszy, czyli to, co jest teraz - np. Ewa je obiad.
Czas przyszły, czyli to, co dopiero będzie - np. Ewa będzie jadła obiad.
Po wykonaniu zadań z języka polskiego tradycyjnie możecie zrobić sobie krótką przerwę - drugie śniadanko, przekąska, kilka przysiadów i wracajcie do pracy :)
Dzisiaj na matematyce będziecie rozwiązywać różne zadania, ale za nim do nich przejdziecie krótkie przypomnienie.
Pamiętacie co to jest suma i różnica?
Jeśli nie pamiętacie albo macie wątpliwości śpieszę z przypomnieniem :)! Spójrzcie na obrazek poniżej,a na pewno przypomnicie sobie to, o czym mówiliśmy na lekcjach.
Już wiecie, że SUMA, to wynik dodawania - liczby, które dodajemy, to SKŁADNIKI.
RÓŻNICA, to wynik odejmowania - liczba, od której odejmujemy (zawsze największa w działaniu), to ODJEMNA,a liczba którą odejmujemy, to ODJEMNIK.
Po tym krótkim przypomnieniu przechodzimy do podręcznika - strona 37. Pamiętajcie, że rozwiązania zadań starannie zapisujemy w zeszycie. Nie musicie robić wszystkich zadań od razu, możecie robić sobie przerwy na odpoczynek :)
Po wykonaniu zadań w podręczniku przechodzimy szybciutko do ćwiczeń - strona 30.
W zadaniu 1 musicie odszukać pary liczb różniące się o 7 i zaznaczyć je w zieloną pętelkę oraz pary liczb, które różnią się o 9 i zaznaczyć je w czerwoną pętelkę.
W zadaniu 2 musicie zdecydować z jakim rodzajem działań mamy do czynienie - jeśli jest to dodawanie wpisujemy +, jeśli odejmowanie - . Pamiętajcie również o wpisaniu wyniku.
W zadaniu 3 i 4 musicie rozwiązać zadania z treścią - zdecydujcie czy działania będą dotyczyły dodawania czy odejmowania. Zapiszcie starannie odpowiedź.
Na dzisiaj to już wszystko - świetnie się spisaliście, jestem z Was dumna :)
A teraz pora na odpoczynek - może wybierzecie się z rodzicami na spacer do parku :) ?
Trzymajcie się ciepło!
Pozdrawiam!
Marcelina obecna
OdpowiedzUsuńOliwier N . Obecny
OdpowiedzUsuńNatalia P. obecna
OdpowiedzUsuńLiliana H
OdpowiedzUsuńAmelia Kr. Obecna
OdpowiedzUsuńNadia.T,obecna
OdpowiedzUsuńJulia.Dim
OdpowiedzUsuńObecny
OdpowiedzUsuńJestem
OdpowiedzUsuńKuba L obecny
OdpowiedzUsuńAmelka Kul obecna
OdpowiedzUsuńNikodem jar obecny
OdpowiedzUsuń