poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Kapelusz Pani Wrony

Dzień dobry Drugoklasiści :) !

Witam Was w kolejnym tygodniu naszej nauki online :) ! Ten tydzień jest ciut krótszy - piątek, sobota i niedziela, to tzw. święta majowe, o których będziemy mówić w kolejnych dniach.

Na dzisiejszych zajęciach przeczytacie bardzo ciekawe opowiadanie pt.: "Kapelusz Pani Wrony". Po przeczytaniu opowiadania dowiecie się z czego była dumna Pani Wrona i jaka była jej przygoda.

Proszę teraz, aby każdy z Was przygotował zeszyt i zapisał dzisiejszy temat.

27 IV 20


Lekcja

Temat: Kapelusz Pani Wrony.

Otwórzcie proszę podręcznik na stronie 10-11 i przeczytajcie opowiadanie o Pani Wronie.



Po zapoznaniu się z opowiadaniem przejdźcie na kolejną stronę. Na stronie 12 znajdziecie informację o tym, w jaki sposób napisać instrukcję.



Jak widać, na załączonym zdjęciu, instrukcja to informacja o tym, jak coś wykonać, jak postępować, jak coś obsługiwać.
Macie pomysł gdzie możemy znaleźć instrukcję? Instrukcję znajdziecie w każdej grze planszowej, w której opisane jest np. ile osób może w daną grę grać, jakie są zasady gry itp. Instrukcję znajdziemy np. kupując nowy telefon, telewizor czy każdy inny sprzęt. Bardzo często możemy znaleźć także instrukcję do tego, w jaki sposób możemy wykonać jakieś danie.
Na stronie 13 znajdziecie BINGO - przeczytajcie tam informację dotyczącą spółgłosek.


Po zapoznaniu się z informacjami w podręczniku przejdźcie proszę do ćwiczeń. Rozpoczynamy od strony 9.

W zadaniu 1 przeczytajcie proszę zdania i ułóżcie do nich pytania - zwróćcie uwagę na wyróżniony wyraz.

Przykład: Pani Wrona zawsze nosiła kapelusz. - Jak zauważycie wyróżniony jest ostatni wyraz: kapelusz, i o ten właśnie kapelusz musimy zapytać.
Pytanie: Co nosiła na głowie Pani Wrona? - Zaznaczony wyraz jest krótką odpowiedzią na to pytanie.

W zadaniu 2 musicie odszyfrować hasło i postarajcie się wytłumaczyć co ono oznacza.
W zadaniu 3 przeczytacie instrukcję obsługi pralki - ponumerujcie punkty, od czego instrukcja się zaczyna i na czym się kończy.


Na stronie 10 znajdziecie kolejne ćwiczenia do wykonania.
W zadaniu 4 wpiszcie w okienka litery oznaczające spółgłoski miękkie lub zmiękczone przez literę "i". Po wykonaniu tego zadania wybierzcie trzy dowolne wyrazy i ułóżcie z nimi zdania, które zapiszcie w zeszycie.
W zadaniu 5 Waszym zadaniem będzie utworzenie rzeczowników z podanych sylab, które dopiszcie do pasujących przymiotników.

Dla przypomnienia:
- Rzeczownik odpowiada na pytanie: Kto to? Co to? Rzeczowniki dzielimy na cztery kategorie: ludzie, zwierzęta, rośliny, rzeczy.
- Przymiotnik odpowiada na pytanie: Jaki? Jaka?Jakie?

W zadaniu 6 znajduje się rymowanka - przeczytajcie ją. Po przeczytaniu zapiszcie do zeszytu pary wyrazów według wzoru: koń-konie.


Po wykonaniu zadań z języka polskiego zróbcie sobie krótką przerwę - tradycyjnie drugie śniadanie, przekąska, kilka ćwiczeń lub chwila na zabawę :).

Dzisiaj na matematyce w dalszym ciągu zajmujemy się dodawaniem liczb dwucyfrowych. W podręczniku na stronie 41 znajduje się dzisiejszy temat. Proszę, aby każdy z Was w zeszycie wykonał zadanie 1 i 4.



Po wykonaniu zadań z podręcznika proszę, aby każdy z Was przeszedł do ćwiczeń - strona 34-35.


W zadaniu 1 obliczcie przykłady poznanym sposobem - tym, którym ostatnio ćwiczyliśmy w czasie lekcji.
W zadaniu 2 uzupełniamy graf - dodajemy liczbę, która jest podana, a wyniki wpisujemy w kolejne kółka.
W zadaniu 3 wpisujecie brakujące liczby - zauważcie jaka zasada została użyta w poszczególnych ciągach liczb.
W zadaniu 4 macie do wykonania zadanie z treścią - zwróćcie uwagę na to jakie liczby występują w poleceniu, jakie jest pytanie. Na początku ustalcie jakie będzie działanie - dodawanie czy odejmowanie.
W zadaniu 5 macie połączyć w pary liczby, których suma jest większa niż 60.
Przypomnienie: Suma, to wynik dodawania.
W zadaniu 6 mamy do wykonania kolejne zadanie z treścią - i tak, jak we wcześniejszym zadaniu, zwróćcie uwagę na podane liczby oraz na pytanie, które jest zadane.
W zadaniu 7 musicie naklejkami uzupełnić ceny przedmiotów tak, aby zgadzały się z podanymi przykładami.
Zadanie ostatnie - 8, jest zadaniem dla chętnych.




Na dzisiaj to już wszystko - czas na odpoczynek :)!


Trzymajcie się ciepło!
Pozdrawiam!

17 komentarzy:

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...