poniedziałek, 30 marca 2020

Wywiad z poetką

Dzień dobry Drugoklasiści :) !

Jak minął Wam weekend? Graliście w jakąś ciekawą grę? A może czytaliście jakąś interesującą książkę? Mam nadzieję, że pomimo obecnej sytuacji udało Wam się spędzić przyjemnie te dni :)

Tematem dzisiejszej lekcji będzie wywiad, a konkretnie wywiad z jedną z najbardziej znanych poetek Panią Dorotą Gellner, której wiersze znajdują się w Waszym podręczniku.


Źródło: strefapsotnika.pl


Dorota Gellner jest artystką tworząca głównie dla dzieci. Pisarka ma na swoim koncie bajki oraz mnóstwo wierszy, opowiadań i rymowanek dla dzieci. Oprócz książek pisze również teksty do piosenek. Jest autorką słów do takich piosenek, jak "Zuzia - lalka nieduża", "Ogórek", czy "A ja rosnę". Bohaterami jej wierszyków często jest mała dziewczynka. Poza tym główne role odgrywają zwierzęta (myszy, baranek) owady (osa), rośliny (grusza), a nawet przedmioty (piłka) i zjawiska przyrodnicze (deszcz).


Po krótkiej informacji o bohaterce dzisiejszej lekcji proszę, aby każdy z Was zapisał temat w zeszycie.


30 III 20
Lekcja
Temat: Wywiad z poetką.


Po zapisaniu tematu proszę, aby każdy z Was zapisał sobie krótką notatkę o tym, czym jest wywiad. Po zapisaniu notatki otwórzcie podręcznik na stronie 68-69.







Po przeczytaniu wywiadu zapraszam Was do wysłuchania wiersza autorstwa Doroty Gellner "W ogródku" oraz piosenki "Ogórek" - na pewno ją znacie, więc możecie ją zaśpiewać razem z rodzicami czy rodzeństwem :)



Po zapoznaniu się z wierszem i przesłuchaniu piosenki, czas zabrać się za ćwiczenia :) Otwieramy je na stronie 62-63. Waszym zadaniem będzie uzupełnienie krzyżówki, a także będziecie musieli wyobrazić sobie, że jesteście pisarzem lub pisarką i udzielacie wywiadu :) .



Po wykonaniu zadań z języka polskiego zróbcie sobie krótką przerwę :) Żeby się trochę rozruszać możecie jeszcze raz wrócić do piosenki "Ogórek" lub potańczyć przy kolejnej piosence, do której słowa napisała Pani Dorota Gellner.




Po krótkiej przerwie przechodzimy do podręcznika do matematyki - strona 22. Dzisiaj zajmiecie się mnożeniem i dzieleniem liczby przez 5 w zakresie 50.



Ćwiczenia do matematyki, strona 18.


Po wykonaniu zadań z matematyki możecie odłożyć książki na bok i odpocząć :) 

💮     💮     💮

W piątkowym poście obiecałam Wam niespodziankę - co powiedzielibyście na klasowe spotkanie online? Będzie okazja do wspólnej rozmowy :) Co Wy na to?



Trzymajcie się!
Pozdrawiam :)


Plan zajęć tygodniowych dla klasy 2A w dn. 30.03-3.04.2020r


Poniedziałek,  30.03.20 – Wywiad z poetką.
Uczeń uzupełnia diagram informacjami pochodzącymi z wywiadu. Uzupełnia metryczkę książki. Zna kilka gatunków książek. Pisze najważniejsze informacje o swojej ulubionej książce. Łączy przyimki z rzeczownikiem w odpowiedniej formie. Wie, że tytuły książek zapisuje się wielką literą. Pisze krótką notatkę o autorce książek dla dzieci. Czyta fragmenty książek pisarki. Rozumie pojęcie kąta prostego. Przygotowuje model kąta prostego. Poznaje cechy prostokąta. Wie, czym wyróżnia się prostokąt spośród innych figur. Wie, że wywiad może być ważnym źródłem informacji.

Wtorek, 31.03.20 – Warto je znać.
Uczeń słucha przemówienia Malali na forum ONZ. Pisze odpowiedzi na pytania. Czyta tekst ze zrozumieniem. Poznaje życie i działalność Malali Yousafzai. Samodzielnie pisze krótką notatkę. Uwzględnia zasady pisania zdań: wielka litera, kropka. Oblicza sumy i różnice liczb. Uzupełnia działania brakującymi znakami. Wykorzystuje dodawanie i odejmowanie w różnych zadaniach z treścią i zadaniach matematycznych. Porównuje budowę taktów. Uzupełnia takty na cztery znanymi wartościami rytmicznymi.

Środa, 1.04.20 – W dalekiej Australii.
Uczeń czyta ze zrozumieniem wiersz. Czyta zdania z podziałem na sylaby. Rozpoznaje kształt Australii. Zbiera informacje na temat Australii z różnych źródeł wiedzy. Układa i zapisuje pytania i zdania. Pisze krótką notatkę. Wymienia nazwy kilku zwierząt żyjących w Australii. Na podstawie kilku zdjęć opisuje krajobraz Australii. Uzupełnia informacje o fladze Aborygenów. Maluje Wielką Rafę Koralową i jej mieszkańców. Wie, że Aborygeni są rdzennymi mieszkańcami Australii. Słucha muzyki aborygeńskiej.

Czwartek, 2.04.20 – Idzie wiosna.
Uczeń czyta tekst ze zrozumieniem. Podkreśla określone zdania w tekście. Pisze krótki tekst o wiośnie na podstawie przeczytanego tekstu i ilustracji. Pisze list – odpowiedź na pytania zawarte w przeczytanym tekście. Wypowiada się na określony temat. Uzupełnia informacje wyrazami z ramki. Łączy wyrazy i zdania i zapisuje je w liniaturze. Pisze zakończenia zdań. Zna nazwy miesięcy zimowych, wiosennych, letnich i jesiennych. Zna daty rozpoczęcia pór roku. Rozwiązują zadanie na obliczenia zegarowe. Zapisuje daty, posługując się znakami rzymskimi. Zna nazwy kilku kwiatów wiosennych. Zna cechy charakterystyczne wiosny. Wymienia symbole wiosny. Wie, czego symbolem w ludowych obrzędach jest marzanna, a co symbolizuje gaik. Poznaje ludowe obrzędy innych krajów związane z pożegnaniem zimy i nadejściem wiosny.

Piątek, 3.04.20 – Co kwitnie wiosną?
Uczeń czyta wiersze polskich poetek o wiośnie. Wymyśla przepis na wiosnę i zapisuje go w liniaturze. Układa zdania o wiośnie. Dopisuje przymiotniki do rzeczowników. Wykonuje zadanie zgodnie z instrukcją. Uzupełnia zdania odpowiednimi wyrazami na podstawie przeczytanego tekstu. Dodaje liczby dwucyfrowe. Rozwiązuje zadania z treścią. Oblicza w pamięci i zapisuje działania. Uzupełnia grafy odpowiednimi liczbami. Odczytuje informacje z tabeli i układa do nich jak najwięcej pytań. Zna nazwy roślin i zwierząt. Koloruje kwiaty według podanej instrukcji. Wykonuje wiosenną pracę plastyczną.

Zajęcia wyrównawcze dla klasy 3B i 3C

Drodzy Trzecioklasiści !

Na dzisiejszych zajęciach przypomnimy sobie kilka zasad ortograficznych - kiedy piszemy "ó" i "rz" oraz poćwiczymy pisanie ogłoszenia - dzisiaj o znalezieniu psa.

 Jak napisać ogłoszenie:

  1. Rozpoczynamy od opisu psa - jego wygląd, cechy charakterystyczne;
  2. Piszemy kiedy i gdzie go znaleźliśmy - można dopisać o której godzinie, doprecyzować w okolicy czego, np. obok charakterystycznej tablicy, w parku, przy ulicy...;
  3. Podajemy informację o obecnym miejscu pobytu znalezionego psa - np. pies przebywa pod naszą opieką, został odwieziony do schroniska itp;
  4. Podajemy numer kontaktowy.

Zadania możecie wykonać na karcie - drukując ją, lub przepisać wszystko do zeszytu. W zeszycie możecie wykonać rysunek psa, który będzie pasował do opisu, który stworzycie.



Zadanie dodatkowe dla chętnych

Wykonaj w zeszycie zadania znajdujące się na karcie pracy

Pozdrawiam Was serdecznie :)


Zindywidualizowana ścieżka kształcenia - zadania dla klasy 3A

Dzień dobry Trzecioklasiści!

Dzisiaj rozpoczniecie zajęcia od matematyki. W ramach pierwszej planowej godziny, wykonajcie obliczenia zegarowe. Możecie wydrukować umieszczone poniżej karty pracy lub odpowiedzi zapisać w zeszycie.



W ramach drugiej godziny naszych zajęć, proszę aby każdy z Was wykonał dyktando, które umieszczam poniżej w wersji karty pracy lub do uzupełnienia online.
Dyktando możecie w całości przepisać do zeszytu lub wypełnić je na podanej stronie. Każdy wyraz, w którym popełnicie błąd przepiszcie do zeszytu i ułóżcie z nim zdanie.


 
Dyktando




Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...