wtorek, 21 kwietnia 2020

Karolcia


Dzień dobry Drugoklasiści :) !

Jakie są Wasze wrażenia po wczorajszej długiej lekcji? Ja jestem z Was bardzo dumna :)! Bardzo ładnie pracowaliście i mam nadzieję, że na kolejnych lekcjach będziecie mieć jeszcze więcej odwagi do rozmowy :)

Dzisiaj zajmiemy się ostatnią z lektur, która znajduje się na naszej tegorocznej liście.
"Karolcia" autorstwa Marii Kruger jest jedną z moich ulubionych książek i bardzo żałuję, że nie możemy omawiać jej w szkole.
Wiem, że nie każdy z Was zdążył wypożyczyć książkę z biblioteki i nie miał okazji jej przeczytać, dlatego w kilku słowach chciałabym Wam opowiedzieć o Karolci.. :)



Kim jest Karolcia?

Karolcia, to mała dziewczynka, która mieszka z mamą, tatą i ciotką. Pewnego dnia, podczas przeprowadzki do nowego mieszkania, znajduje w szparze podłogi niebieski koralik. Szybko okazuje się, że jest on magiczny i potrafi spełniać życzenia. Dzięki niemu Karolcia wraz ze swoim nowym kolegą, Piotrem, przeżywa wiele ciekawych i zabawnych przygód. Muszą jednak uważać, gdyż koralika szuka zła czarownica, Filomena, która chce go wykorzystać do swoich celów. Po jakimś czasie okazuje się też, że koralik nie ma nieograniczonej mocy - każde życzenie sprawia, że staje się coraz bledszy, aż w końcu kiedyś zniknie.

„Karolcia”, to opowieść o dziewczynce, która posiada koralik o niezwykłej mocy. Dzięki koralikowi  może spełnić swoje i innych marzenia, co z chęcią wykorzystuje. 
„Karolcia”, to współczesna baśń, tu świat rzeczywisty, który dobrze znamy, miesza się z fantazją i czarami.

Dlatego moi drodzy Drugoklasiści - jeśli jeszcze nie przeczytaliście "Karolci", to serdecznie Wam ją polecam - przeczytajcie, a gwarantuje Wam, że nie będziecie żałować.. :)


Po tym wprowadzeniu czas zapisać dzisiejszy temat - wyciągamy zeszyty :)



21IV20
Lekcja
Temat: Karolcia.



Po zapisaniu tematu przechodzimy do podręcznika - strona 97-98.

Zapoznajcie się z fragmentem lektury i postarajcie się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób Karolcia stała się właścicielką koralika? Dlaczego przejażdżka taksówką okazała się niezwykła?




Po przeczytaniu fragmentu lektury proszę, aby każdy z Was otworzył zeszyt i zapisał krótką notatkę.





Po zapisaniu notatki przechodzimy do ćwiczeń, aby każdy z Was mógł spróbować napisać własny dialog. Otwieramy ćwiczenia na stronie 86-87.

W zadaniu 1 musicie ułożyć kolejność wydarzeń numerując zdania. Numerujemy od 1 do 7, gdzie 1 to wydarzenie, które było pierwsze, a 7 ostatnie.
W zadaniu 2 w ramce narysujcie koralik, który znalazła Karolcia oraz opiszcie jego wygląd.
W zadaniu 3 opiszcie w jaki sposób, Waszym zdaniem, koralik mógł trafić do mieszkania Karolci.
W zadaniu 4 wycinacie i układanie zdania we właściwej kolejności.
W zadaniu 5 uzupełniacie dialog - sami decydujecie co napiszecie.. :)
Ostatnie zadanie polega na odczytaniu i zapisaniu z pamięci informacji, która jest zapisana na koralikach.



Po wykonaniu zadań z języka polskiego możecie sobie zrobić chwilę przerwy :) .
Zainteresowani mogą posłuchać pierwszego rozdziału "Karolci".. :).





Po chwili przerwy przechodzimy do matematyki. Dzisiaj poznacie cechy prostokątów. Otwieramy podręcznik na stronie 35. Zanim jednak przejdziecie do książek proszę, aby każdy z Was zapoznał się z filmem, który umieszczam poniżej.







Po zapoznaniu się z informacjami w podręczniku przechodzimy do ćwiczeń - str. 29. Postarajcie się samodzielnie uzupełnić ćwiczenia, a kiedy już to zrobicie możecie sprawdzić czy wykonaliście je prawidłowo oglądając film, który umieszczę na końcu.. :)



Po wykonaniu ćwiczeń zapraszam do obejrzenia filmu :)






Na dzisiaj to już wszystko - mam nadzieję, że poradziliście sobie świetnie ze wszystkimi zadaniami :)


Trzymacie się ciepło!
Pozdrawiam!



Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...