poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Wiem, co jem

Dzień dobry Drugoklasiści :) !

Jak minął Wam weekend? Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście i odpoczęliście :) Jak zapewne wiecie dzisiaj spotykamy się na naszej lekcji online i wspólnie omówimy dzisiejszy temat :).

Tak, jak w zeszłym tygodniu, będziemy dzisiaj mówić o odżywianiu. Wiecie już czym jest zdrowe odżywianie, co to jest piramida żywienia oraz jak ważne jest dbanie o zdrowy sen i pamiętać o aktywności fizycznej. Dzisiejszy temat będzie powtórzeniem zdobytych przez Was wiadomości.

Gotowi? Zaczynamy :) - Zapisujemy dzisiejszy temat!



20 IV 20
Lekcja
Temat: Wiem, co jem.


W podręczniku na stronie 94-95 dowiecie się co nam dają pokarmy, które dostarczamy naszemu organizmowi. Zapoznajcie się także z "Dobrymi radami" - zastanówcie się, które z nich stosujecie na co dzień?











Po zapoznaniu się z radami zawartymi w podręczniku przechodzimy do ćwiczeń - strona 84 i 85.

  1. W zadaniu pierwszym pierwszym do podanych wyrazów dopisujemy cząstkę "żyw". Po dopisaniu brakującej cząstki powstaną wyrazy, którymi uzupełniacie zdania. Pamiętajcie o zapisaniu wyrazów w odpowiedniej formie.
  2. W zadaniu drugim zapoznajcie się z informacjami. Po przeczytaniu musicie zadecydować, które informację świadczą o zdrowym odżywianiu  - dorysowujecie tam uśmiechniętą buźkę, w pozostałych,, które są skutkami niewłaściwego odżywiania rysujecie smutną buźkę.
  3. W zadaniu trzecim rozwiązujecie rebus.
  4. Zadanie 4 jest Waszym zadaniem domowym - nalepiacie zdjęcia zdrowych przekąsek, zaznaczacie te, które lubicie oraz dorysowujecie dwie według Waszego pomysłu.
  5. W zadaniu piątym kolorujecie literki przy właściwych zakończeniach zdań. Z pokolorowanych liter układacie hasło.
  6. W ostatnim zadaniu łączycie co dostarczają organizmowi pokarmy wypisane w pomarańczowych ramkach.








Po wykonaniu zadań zróbcie sobie tradycyjną przerwę - drugie śniadanko, kilka podskoków, chwila zabawy, a zaraz po niej bierzemy się za matematykę.. :)



Otwieramy podręcznik na stronie 34. Dzisiaj ćwiczymy odejmowanie liczby jednocyfrowej od dwucyfrowych. 



Pamiętajcie, że nie musicie wykonywać wszystkich zadań od razu - zróbcie tyle, ile możecie. 

Pamiętajcie też o tym, że możecie sobie zrobić przerwę w każdym momencie, a potem powrócić do dalszego wykonywania zadań.








Po wykonaniu zadań w podręczniku przechodzimy do ćwiczeń - strona 28.
 

Zadanie 4 jest zadaniem dla chętnych.



Na dzisiaj to już wszystko - pora na odpoczynek :) !

Trzymajcie się ciepło!
Pozdrawiam :) !

Zajęcia wyrównawcze dla klasy 3B i 3C

Dzień dobry Trzecioklasiści!

Na dzisiejszych zajęciach poćwiczymy pisanie listu i adresowanie koperty. Mam nadzieję, że przez weekend odpoczęliście i jesteście gotowi do pracy :)

Krótkie przypomnienie!

List powinien zawierać:

  1. Miejscowość i datę;
  2. Powitanie;
  3. Treść (wstęp, rozwinięcie, zakończenie);
  4. Pozdrowienie;
  5. Podpis.
Poniżej zamieszczam przykładowy list - zapoznajcie się z nim.



O czym jeszcze musicie pamiętać pisząc list?

  1. Zwroty grzecznościowe : Ci, Tobie, Twój, Wasz - pisz wielką literą;
  2. Zastosuj minimum trzy akapity;
  3. Pisz czytelnie i starannie;
  4. Jeśli zapomniałeś o czymś napisać w liście, to możesz umieścić "post scriptum"(P.S.). Post scriptum piszemy na końcu listu, po podpisie. Napisz skrót: "P.S." , następnie dopisz zapomniane informacje.
W jaki sposób prawidłowo zaadresować kopertę?
  1. W lewym górnym rogu przyklejamy znaczek pocztowy;
  2. Po lewej stronie piszemy dane adresata, czyli osoby, do której list chcemy wysłać;
  3. Zanim napiszecie imię i nazwisko adresata stosujemy zwrot grzecznościowy : np. "Sz.P" - Szanowna Pani/Szanowny Pan/Szanowni Państwo lub "Kol." - Koleżanka/Kolega;
  4. Po napisaniu zwrotu grzecznościowego, a pod nim imienia i nazwiska adresata piszemy jego adres - dokładną nazwę ulicy oraz numer domu i mieszkania, a pod spodem kod pocztowy i nazwę miejscowości.
  5. W prawym górnym roku piszecie swoje dane - czyli nadawcę listu: imię i nazwisko, adres i miejscowość.




Na wykonanie pracy macie tydzień. Sami zadecydujcie do kogo napiszecie list :).


Miłej pracy!
Pozdrawiam :)!


Zindywidualizowana ścieżka kształcenia - zadania dla klasy 3A

Dzień dobry Trzecioklasiści!

Na dzisiejszych zajęciach uzupełnicie dyktando oraz przypomnimy sobie poznane zasady ortograficzne - od tego zaczniemy :) !


W jaki sposób wykonać dyktando? 
1. Jeśli macie czas i ochotę uzupełnione możecie przepisać do zeszytu.
2. Dyktando możecie uzupełnić online - https://www.ortograf.pl/dyktando/dyktando-klasa-iii-wszystkie-zasady, kliknijcie w ten link, po wypełnieniu będziecie mogli sprawdzić ilość błędów.

Druga część zadania - Ćwiczymy zadania matematyczne :)
1. Do wykonania pierwszego zadania przyda się Wam kostka do gry - poćwiczycie tabliczkę mnożenia. Pierwszy rzut kostką, to pierwszy czynnik, a drugi rzut jest drugim czynnikiem i tak 8 przykładów :)/
2. W drugim zadaniu poćwiczymy dzielenie. Pamiętajcie! Liczby, w dzieleniu nazywają się: dzielna, dzielnik, a wynikiem jest iloraz.
3. Uzupełniamy grafy - mnożymy przez 5 i 6.
4. W zadaniu czwartym porównujemy liczby - wpisujemy znak większości, mniejszości lub znak równości.
5. W zadaniu piątym wykonujecie rysunki do podanych niżej przykładów.
6. W zadaniu ostatnim wykonujemy dzielenie liczb, które sprawdzamy za pomocą mnożenia.

Kochani, kartę zadań możecie wydrukować, ale nie jest to koniecznością. Wszystkie przykłady możecie przepisać do zeszytu.


Pamiętajcie - jeśli coś będzie za trudne, nie przejmujcie się - wiem, że dacie radę :) !

Trzymam kciuki!

Pozdrawiam  :)

Plan zajęć tygodniowych dla klasy 2A w dn. 20.04-24.04.2020r


Poniedziałek 20.04.20, „Wiem, co jem”.
W poniedziałek dowiecie się jak podzielić produkty żywnościowe zgodnie z podaną zasadą. Będziecie odgadywać produkty pokarmowe po opisie oraz rozwiążecie rebus. Przeczytacie informacje o produktach żywnościowych. Poznacie składniki pokarmowe i ich rolę w organizmie. Dowiecie się, co oznacza i ile trwa kwadrans. Będziecie wskazywać i odczytywać godziny na zegarze oraz rozwiązywać zagadki matematyczne związane z czasem. Dowiecie się jakich zasad odżywiania przestrzegać, aby być zdrowym. Opracujecie menu zdrowego drugiego śniadania. Wskażecie  pozytywne skutki zdrowego odżywiania się.


Wtorek 21.04.20, „Karolcia”.
We wtorek przeczytacie fragment książki zamieszczonej w podręczniku. Odpowiecie pełnymi zdaniami na pytania do tekstu. Opiszecie przedmiot. Ułożycie i zapiszecie twórczą wypowiedź na podany temat. Ułożycie plan wydarzeń w kolejności chronologicznej. Poznacie dialog jako formę porozumiewania się między osobami. Przeczytacie, uzupełnicie i ułożycie dialog. Przeczytajcie hasło z rozsypanki literowej. Utrwalicie zagadnienia matematyczne związane z dodawaniem i odejmowaniem liczb, obliczeniami zegarowymi.


Środa 22.04.20, „Żyj zdrowo!”.
W środę przeczytacie teksty literackie. Pisze przepis na podstawie wysłuchanego tekstu. Uzupełnia opis trasy spaceru. Zna i zaznacza zdrowe przekąski. Zamienia rzeczowniki na czasowniki. Układa i pisze drugą część zdania. Rozwija zdania. Układa z sylab wyrazy i zapisuje je w liniaturze. Układa i zapisuje życzenia.


Czwartek 23.04.20, „Powroty ptaków”.
W czwartek porozmawiamy na podstawie ilustracji, przeczytanego tekstu i własnych doświadczeń. Czytacie wiersz z odpowiednią intonacją i interpunkcją oraz informacje o najważniejszych wyrazach w zdaniu. Opiszecie ptaki z opowiadania. Ułożycie nazwy ptaków z sylab. Będziecie rozpoznawać i podawać nazwy niektórych ptaków. Dopiszecie przymiotniki do rzeczowników w odpowiedniej formie. Rozwiążecie rebus. Wymienicie najważniejsze wyrazy w zdaniu. Połączycie wyrazy oznaczające czynność i wykonawcę. Ułożycie i zapiszecie zdania. Zamienicie zdanie zapisane w czasie teraźniejszym na zdanie w czasie przeszłym


Piątek 24.04.20, „Wiosenne obserwacje”.
W środę ułożycie hasło z wykreślanki literowej i wyjaśnić jego znaczenie. Dowiecie się czym zajmuje się ornitolog. Uzupełnicie tekst na podstawie opowiadania. Połączycie fragmenty wiersza z obrazkami. Dowiecie się gdzie można zobaczyć najwięcej gatunków ptaków. Będziecie tworzyć wyrazy z cząstką pta. Napiszecie kilka zdań na określony temat. Poćwiczycie dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych. Rozwiążecie zadania z treścią. Przypomnimy, które liczby są parzyste, a które nieparzyste. Wykonacie obrazek do wiersza.

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...