poniedziałek, 1 czerwca 2020

Święto dzieci

Dzień dobry Drugoklasiści!

Witam Was w tym szczególnym dniu, którego pewnie z niecierpliwością wyczekiwaliście :) ! Dzisiaj Wasze święto - Dzień Dziecka!

W tym ważnym dniu chciałabym złożyć Wam najlepsze życzenia! Życzę, aby spełniły się Wasze wszystkie marzenia! Żeby każdy kolejny dzień był jeszcze ciekawszy i piękniejszy, i aby nigdy nie zabrakło Wam powodów do uśmiechu :) !

Niestety nie możemy świętować tak, jak było to w planach, ale obiecuję, że po powrocie do szkoły wybierzemy się na ciekawą wycieczkę - macie moje słowo :) !

Przygotowałam dla Was małą niespodziankę - mam nadzieję, że się Wam spodoba :).

Kliknijcie w link i obejrzyjcie :) : Niespodzianka


Czy wiecie jaka jest historia powstania Dnia Dziecka?

Dzień Dziecka to święto wszystkich. W końcu dorośli też mają w sobie coś z dziecka. Dla najmłodszych w całym kraju organizowane są festyny, zabawy i inne imprezy plenerowe . W Polsce od 1994 1 czerwca obraduje Sejm Dzieci i Młodzieży.
Trudno jest jednoznacznie ustalić, kiedy po praz pierwszy obchodzono Dzień Dziecka. Uważa się, że historia tego święta sięga 1949 r. Dzień Dziecka został wymyślony przez Światową Federacja Kobiet Demokratycznych. Celem wprowadzenia takiego święta było uświadomienie społeczeństwu, jak ważna jest ochrona najmłodszych przed okrucieństwami wojny, głodem i innymi krzywdami.

Po krótkiej historii czas na kilka ciekawostek dotyczących obchodów Dnia Dziecka na świecie.

  1. We Francji oraz Włoszech zamiast Dnia Dziecka obchodzi się Dzień Rodziny. Pieczone są ciasteczka z wróżbami, a rodzice spełniają małe zachcianki swoich pociech i obdarowują je prezentami. Dzieci przez cały dzień noszą także papierowe korony. We Włoszech propagowana jest pewna ciekawa tradycja: odpowiedzialną za przynoszenie słodyczy grzecznym dzieciom jest wróżka o wyglądzie wiedźmy; z kolei niegrzeczne maluchy otrzymują węgiel.
  2. Święto dzieci w Szwecji różni się znacznie od tego, które znamy. Przede wszystkim nie obdarowuje się dzieci prezentami. Dla Szwedów jest to dzień, w którym głośno porusza się kwestie dotyczące najmłodszych, takie jak np. szkolnictwo czy prawa dziecka.
  3. Najbardziej egzotycznie Dzień Dziecka obchodzą Japończycy. Chłopcy swoje święto spędzają ze swoimi ojcami, z którymi wykonują papierowe hełmy samurajskie, szyte są także proporce przedstawiające karpie (symbol sukcesu w życiu i odwagi), które są następnie wywieszane na dachach domostwa. Karpie symbolizują ilość członków rodziny – duże ryby oznaczają rodziców, mniejsze – synów. Dziewczynki świętują, robiąc z rodzicami lalki ubrane w tradycyjne japońskie stroje, wybierając się na wystawy papierowych lalek czy teatrzyki.
  4. Podczas tureckiego Dnia Dziecka dzieci puszczają latawce, śpiewają i tańczą w strojach narodowych. Tego dnia mają także wstęp do parlamentu.

Po tej małej dawce historii czas przejść do dzisiejszego tematu. Proszę, aby każdy z Was otworzył zeszyt i go zapisał.



1 VI 20
Lekcja
Temat: Święto dzieci.



Dzisiaj będziecie mieć do wykonania BARDZO TRUDNE I BARDZO WAŻNE zdanie domowe, ale.. zanim do tego dojdziemy proszę, aby każdy z Was otworzył podręcznik na stronie 74-75. Przeczytajcie krótki wierszyk i zwróćcie uwagę na krótkie przypomnienie, które umieszczam poniżej - znajduje się ono również w podręczniku na stronie 74.


Uwaga: Powtórzenie.






Zanim przejdziecie do wykonywania ćwiczeń możecie sobie zrobić krótką przerwę.
Proponuję, aby każdy z Was wykorzystał przerwę do przesłuchania piosenki o prawach dziecka.



Po krótkiej przerwie proszę, aby każdy z Was przeszedł do ćwiczeń. Otwórzcie je na stronie 67 . Pamiętajcie, aby pisać starannie. Postarajcie się wykonywać zadania samodzielnie - bez pomocy rodziców.



Po wykonaniu ćwiczeń możecie odłożyć książki na bok i zapoznać się w wcześniej wspomnianym, bardzo trudnym zadaniu domowym!


Jesteście gotowi? Mam nadzieję, że tak!


Zadanie domowe

Drodzy Drugoklasiści! Waszym dzisiejszym zadaniem domowym jest spędzenie tego dnia na zabawach, w sposób taki, jaki sprawia Wam najwięcej radości :). Wybierzcie się na spacer, rower lub krótką wycieczkę. Po prostu bawcie się dobrze - to Wasz dzień :) !


Trzymajcie się ciepło!
Pozdrawiam!

Zajęcia wyrównawcze dla klasy 3B i 3C

Dzień dobry Trzecioklasiści!

Witam Was w tym szczególnym dniu. Dzisiaj Wasze święto - Dzień Dziecka! Z tej okazji chciałabym złożyć Wam najserdeczniejsze życzenia, aby spełniły się wszystkie Wasze marzenia i aby każdy dzień dawał Wam mnóstwo powodów do uśmiechu :).

Mam nadzieję, że dzisiejszy dzień będzie dla Was wyjątkowy i spędzicie go miło, ale zanim zaczniecie świętować proszę, aby każdy z Was wykonał poniższą kartę pracy.

Dzisiaj poćwiczycie pisownie wyrazów z "ch". 
W pierwszym zadaniu należy utworzyć wyrazy według wzoru - przyjrzyjcie się w jaki sposób zmieniają się wyrazy. W każdym z nich podkreślcie litery "sz" i ch". Zadanie przepisujecie do zeszytu.
W kolejnym ćwiczeniu znajduje się krzyżówka. Waszym zadaniem będzie uzupełnienie jej wyrazami, które znajdują się po lewej stronie diagramu. Po zakończeniu odczytajcie hasło i uzupełnijcie nimi zdanie. Krzyżówkę możecie przerysować do zeszytu, a pod nią zapiszcie powstałe zdania.
Przeczytajcie informację, która znajduje się na dole strony. Proszę, aby każdy z Was przepisał ją do zeszytu.


Proszę, aby każdy z Was w miarę możliwości pracował samodzielnie - bez pomocy rodziców. Jestem pewna, że świetnie sobie poradzicie :).


Trzymajcie się ciepło!
Pozdrawiam.

Zindywidualizowana ścieżka kształcenia - zadania dla klasy 3A

Dzień dobry Trzecioklasiści!

Witam Was w tym szczególnym dniu. Dzisiaj Wasze święto - Dzień Dziecka! Z tej okazji chciałabym złożyć Wam najserdeczniejsze życzenia, aby spełniły się wszystkie Wasze marzenia i aby każdy dzień dawał Wam mnóstwo powodów do uśmiechu :).

Mam nadzieję, że dzisiejszy dzień będzie dla Was wyjątkowy i spędzicie go miło, ale zanim zaczniecie świętować proszę, aby każdy z Was wykonał poniższe karty pracy.

Sami podejmijcie decyzję od której z kart chcecie rozpocząć dzisiejszą pracę :).

W pierwszym ćwiczeniu Waszym zadaniem będzie wykonanie szybkiego odejmowania. Jestem pewna, że będzie to dla Was "bułka z masłem" :). Pamiętajcie jednak o tym, aby pracować samodzielnie - bez pomocy rodziców czy kalkulatora. Wszystkie przykłady przepiszcie do zeszytu.



Kolejnym zadaniem będą krótkie ćwiczenia ortograficzne. Poćwiczycie pisownie wyrazów z "ż". Proszę, aby każdy z Was przerysował tabelkę z zadania pierwszego do zeszytu. Pamiętajcie o tym, aby pisać starannie.
W zadaniu drugim musicie uzupełnić porównania. Przepiszcie je do zeszytu. Proszę, aby każdy z Was wybrał jedno z porównań i krótko opisał jak należy je rozumieć.
Ostatnie zadanie polega na odszyfrowaniu imion. Zapiszcie je w zeszycie i pamiętajcie o tym, że imiona piszemy dużą literą.




Na dzisiaj to wszystko - możecie zacząć świętować :) !


Pozdrawiam!

Plan zajęć tygodniowych w dniach 1.06 - 5.06 2020 r.

Poniedziałek,1.06.20 – „Święto dzieci”
Uczeń czyta wiersz ze zrozumieniem. Wypowiada się na temat przeczytanego tekstu. Opowiada o ilustracji. Wskazuje zdrobnienia. Pisze z pamięci. Pisze wyrazy w kolejności alfabetycznej. Szuka informacji w słowniku frazeologicznym i słowniku synonimów. Wyjaśnia powiedzenie natrzeć komuś uszu. Porównuje opinie autorów wierszy. Wie, jakie są różnice między rodziną wyrazów, wyrazami bliskoznacznymi i wyrazami przeciwstawnymi. Znajduje pięć różnic między obrazkami. Wykonuje w pamięci cztery działania w zakresie 100. Rozwiązuje zadania na obliczenia zegarowe. Rozwiązuje zagadki matematyczne. Rozwiązuje zadania z treścią.


Wtorek, 2.06.20 – „Dzieci świata”
Uczeń czyta tekst z odpowiednią intonacją i interpunkcją. Wykonuje ćwiczenia sprawdzające zrozumienie przeczytanego tekstu. Odczytuje hasło. Wskazuje różnice i podobieństwa między dziećmi mieszkającymi w różnych częściach świata. Uzupełnia zdania na podstawie przeczytanego tekstu. Wypowiada się na określony temat. Układa i zapisuje pytania do zdań. Ćwiczy dodawanie, odejmowanie i dzielenie. Rozwiązuje zadania z treścią.


Środa, 3.06.20 – „Zdjęcia z Afryki”
Uczeń  czyta informacje na temat Afryki. Opisuje krajobraz sawanny w porze deszczowej i suchej na podstawie ilustracji i przeczytanego tekstu. Układa i zapisuje notatkę na temat afrykańskiej sawanny. Poznaje kolejny etap realizacji projektu. Wyjaśnia pojęcie safari. Ćwiczy mnożenie i dzielenie. Rozwiązuje zadania z treścią. Poznaje sawannę jako formację roślinną występującą w Afryce. Rozpoznaje i podaje nazwy kilku zwierząt zamieszkujących Afrykę. Rozróżnia zwierzęta afrykańskiej sawanny. Zna problemy mieszkańców Afryki. Wie, że Masajowie są grupą etniczną z Afryki.


Czwartek, 4.06.20 – „Afryka Kazika”
Uczeń z uwagą słucha fragmentu książki czytanego przez nauczyciela. Odpowiada pełnymi zdaniami na pytania do tekstu. Tworzy metryczkę książki. Pamięta o zasadzie pisania tytułów i nazwisk wielką literą. Uzupełnia wyrazy właściwymi literami i koryguje popełnione błędy. Klasyfikuje wyrazy jako rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki. Uzupełnia zdania. Układa i przepisuje do zeszytu plan wydarzeń. Rozwiązuje zadania na obliczenia zegarowe i obliczenia pieniężne. Sprawdza swoje umiejętności matematyczne podczas rozwiązywania różnych zadań. Za pomocą odpowiedniej techniki i różnych środków plastycznych przedstawia fatamorganę.


Piątek, 5.06.20 – „Wycieczka do zoo”
Uczeń czyta tekst i wypowiada się na jego temat. Odpowiada na pytania związane z tekstem. Zaznacza trasy zwiedzania zoo. Prezentuje materiał wykonany w ramach projektu klasowego. Poznaje pisownię wyrazów z ż niewymiennym. Pisze program do zakodowania drogi do wskazanego miejsca. Zna rolę ogrodów zoologicznych. Wie, jak zachować się w zoo. Śpiewa piosenkę. Poznaje budowę wiolonczeli i wydawany przez nią dźwięk. Porównuje wiolonczelę z innymi instrumentami strunowymi – wskazuje podobieństwa i różnice. Z uwagą słucha utworu muzycznego na wiolonczelę. Wykonuje pracę techniczną

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...