czwartek, 4 czerwca 2020

Afryka Kazika

Dzień dobry Drugoklasiści!

Na dzisiejszej lekcji poznacie niezwykłego człowieka - Kazimierza Nowaka, który był nieustraszonym podróżnikiem. Na pewno teraz zastanawiacie się dlaczego nazwałam Pana Kazimierza Nowaka nieustraszonym? Przeczytajcie, a dowiecie się dlaczego.. :)


Kazimierz Nowak był polskim podróżnik, korespondentem i fotografem, który w latach 1931–1936 przebył samotnie kontynent afrykański z północy na południe, a następnie z powrotem, pokonując około 40 tys. km rowerem, pieszo, konno, na wielbłądzie, czółnem oraz pociągiem. 

Już jako dziecko marzył, by poznać Afrykę. Jednym z celów podjęcia podróży przez Afrykę było utrzymanie rodziny z honorariów za relacje. Były one publikowane w prasie polskiej (w czasopismach takich, jak Światowid, Na Szerokim Świecie, Naokoło świata, Ilustracja Polska i Przewodnik Katolicki), a także francuskiej, włoskiej i brytyjskiej. 

W swoich listach i na zdjęciach z podróży do Afryki, obok osobistych przeżyć, uchwycił niezwykłą kulturę, bogactwo przyrody i życie duchowe kontynentu afrykańskiego.


"Afryka Kazika", której fragment znajduje się w Waszym podręczniku, to opowiadania, które zostały napisane na podstawie reportaży Kazimierza Nowaka, który w latach trzydziestych XX wieku przemierzył Afrykę na rowerze. Barwne spotkania z mieszkańcami Afryki, mrożące krew w żyłach, a niekiedy zabawne przygody, które zdarzyły się naprawdę, pozwolą poznać tego niezwykłego podróżnika.

Mam nadzieję, że tych kilka informacji, które tutaj umieściłam zachęcą Was do przeczytania fragmentu w podręczniku, a może nawet i całej książki. Zanim zabierzecie się za czytanie proszę, aby każdy z Was zapisał dzisiejszy temat.


4 VI 20

Lekcja

Temat: Afryka Kazika.


Otwórzcie podręcznik na stronie 82-83. Przeczytajcie fragment "Afryki Kazika" i postarajcie się odpowiedzieć na pytanie: Czym jest fatamorgana? Czego nauczył się Kazik od poganiacza wielbłądów?


Po przeczytaniu fragmentu i odpowiedzi na pytania przejdźcie do ćwiczeń. Otwórzcie je na stronie 73 i 74. Pamiętajcie, aby pisać w ćwiczeniach starannie.




Po wykonaniu ćwiczeń czas na chwilę przerwy :).
Mam dla Was ciekawostkę - czy ktoś z Was był kiedyś na dworcu głównym w Poznaniu? Jeśli nie, a w przyszłości będzie taka okazja, to będąc tam można zobaczyć tablicę pamiątkową, która poświęcona jest Kazimierzowi Nowakowi. Możecie ją zobaczyć na zdjęciu poniżej.


Dla chętnych umieszczam audiobooka "Afryka Kazika". Jeśli ktoś z Was będzie miał ochotę, to może posłuchać o przygodach Kazika :).




Po przerwie czas na matematykę. Jako, że do wakacji zostało już tylko kilka dni, poświęcimy je na powtarzanie informacji i ćwiczenie umiejętności, które do tej pory zdobyliście.
Proszę, aby każdy z Was otworzył podręcznik na stronie 80. Zadanie 2,3 i 4 zapiszcie proszę w zeszycie.



Po wykonaniu zadań z podręcznika przejdźcie do ćwiczeń i otwórzcie je na stronie 71 i 72. Wykonajcie ćwiczenia, ale pamiętajcie o tym, że nie musicie robić ich wszystkich od razu. Jeśli jest taka potrzeba róbcie sobie przerwy.
Pamiętajcie o tym, aby pracować samodzielnie - bez pomocy rodziców :).




Na dzisiaj to już wszystko - czas na odpoczynek :) !


Trzymajcie się ciepło!
Pozdrawiam!

Zindywidualizowana ścieżka kształcenia - zadania dla klasy 3A

Dzień dobry Trzecioklasiści!

Witam Was w ten piękny, czwartkowy dzień :) Już prawie weekend, ale mam nadzieję, że znajdziecie jeszcze w sobie trochę energii, która będzie potrzebna do wykonania dzisiejszych zadań :).

W pierwszym zadaniu czeka Was powtórka z gramatyki. Waszym zadaniem będzie uszeregować wyrazy w 3 słupkach - od najkrótszego do najdłuższego w następującej kolejności: rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki. Jeśli wykonanie poprawnie zadanie, to pierwsze litery tak ułożonych wyrazów utworzą hasło. Takie gramatyczno-logiczne wyzwanie przed Wami, ale wierzę, że świetnie sobie z nim poradzicie :). 

Poniżej umieszczam krótkie przypomnienie :). Zadanie wykonujecie w zeszycie.



Drugie zadanie, które dla Was dzisiaj przygotowałam będzie wymagało od Was spostrzegawczości :).  Musicie odszukać i wypisać nazwy zwierząt, które ukryły się na obrazku. Jestem ciekawa, kto znajdzie ich najwięcej :). Powodzenia!

Pamiętajcie, aby pracować samodzielnie - bez pomocy rodziców :)!


Trzymajcie się ciepło!
Pozdrawiam!

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...