poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Kapelusz Pani Wrony

Dzień dobry Drugoklasiści :) !

Witam Was w kolejnym tygodniu naszej nauki online :) ! Ten tydzień jest ciut krótszy - piątek, sobota i niedziela, to tzw. święta majowe, o których będziemy mówić w kolejnych dniach.

Na dzisiejszych zajęciach przeczytacie bardzo ciekawe opowiadanie pt.: "Kapelusz Pani Wrony". Po przeczytaniu opowiadania dowiecie się z czego była dumna Pani Wrona i jaka była jej przygoda.

Proszę teraz, aby każdy z Was przygotował zeszyt i zapisał dzisiejszy temat.

27 IV 20


Lekcja

Temat: Kapelusz Pani Wrony.

Otwórzcie proszę podręcznik na stronie 10-11 i przeczytajcie opowiadanie o Pani Wronie.



Po zapoznaniu się z opowiadaniem przejdźcie na kolejną stronę. Na stronie 12 znajdziecie informację o tym, w jaki sposób napisać instrukcję.



Jak widać, na załączonym zdjęciu, instrukcja to informacja o tym, jak coś wykonać, jak postępować, jak coś obsługiwać.
Macie pomysł gdzie możemy znaleźć instrukcję? Instrukcję znajdziecie w każdej grze planszowej, w której opisane jest np. ile osób może w daną grę grać, jakie są zasady gry itp. Instrukcję znajdziemy np. kupując nowy telefon, telewizor czy każdy inny sprzęt. Bardzo często możemy znaleźć także instrukcję do tego, w jaki sposób możemy wykonać jakieś danie.
Na stronie 13 znajdziecie BINGO - przeczytajcie tam informację dotyczącą spółgłosek.


Po zapoznaniu się z informacjami w podręczniku przejdźcie proszę do ćwiczeń. Rozpoczynamy od strony 9.

W zadaniu 1 przeczytajcie proszę zdania i ułóżcie do nich pytania - zwróćcie uwagę na wyróżniony wyraz.

Przykład: Pani Wrona zawsze nosiła kapelusz. - Jak zauważycie wyróżniony jest ostatni wyraz: kapelusz, i o ten właśnie kapelusz musimy zapytać.
Pytanie: Co nosiła na głowie Pani Wrona? - Zaznaczony wyraz jest krótką odpowiedzią na to pytanie.

W zadaniu 2 musicie odszyfrować hasło i postarajcie się wytłumaczyć co ono oznacza.
W zadaniu 3 przeczytacie instrukcję obsługi pralki - ponumerujcie punkty, od czego instrukcja się zaczyna i na czym się kończy.


Na stronie 10 znajdziecie kolejne ćwiczenia do wykonania.
W zadaniu 4 wpiszcie w okienka litery oznaczające spółgłoski miękkie lub zmiękczone przez literę "i". Po wykonaniu tego zadania wybierzcie trzy dowolne wyrazy i ułóżcie z nimi zdania, które zapiszcie w zeszycie.
W zadaniu 5 Waszym zadaniem będzie utworzenie rzeczowników z podanych sylab, które dopiszcie do pasujących przymiotników.

Dla przypomnienia:
- Rzeczownik odpowiada na pytanie: Kto to? Co to? Rzeczowniki dzielimy na cztery kategorie: ludzie, zwierzęta, rośliny, rzeczy.
- Przymiotnik odpowiada na pytanie: Jaki? Jaka?Jakie?

W zadaniu 6 znajduje się rymowanka - przeczytajcie ją. Po przeczytaniu zapiszcie do zeszytu pary wyrazów według wzoru: koń-konie.


Po wykonaniu zadań z języka polskiego zróbcie sobie krótką przerwę - tradycyjnie drugie śniadanie, przekąska, kilka ćwiczeń lub chwila na zabawę :).

Dzisiaj na matematyce w dalszym ciągu zajmujemy się dodawaniem liczb dwucyfrowych. W podręczniku na stronie 41 znajduje się dzisiejszy temat. Proszę, aby każdy z Was w zeszycie wykonał zadanie 1 i 4.



Po wykonaniu zadań z podręcznika proszę, aby każdy z Was przeszedł do ćwiczeń - strona 34-35.


W zadaniu 1 obliczcie przykłady poznanym sposobem - tym, którym ostatnio ćwiczyliśmy w czasie lekcji.
W zadaniu 2 uzupełniamy graf - dodajemy liczbę, która jest podana, a wyniki wpisujemy w kolejne kółka.
W zadaniu 3 wpisujecie brakujące liczby - zauważcie jaka zasada została użyta w poszczególnych ciągach liczb.
W zadaniu 4 macie do wykonania zadanie z treścią - zwróćcie uwagę na to jakie liczby występują w poleceniu, jakie jest pytanie. Na początku ustalcie jakie będzie działanie - dodawanie czy odejmowanie.
W zadaniu 5 macie połączyć w pary liczby, których suma jest większa niż 60.
Przypomnienie: Suma, to wynik dodawania.
W zadaniu 6 mamy do wykonania kolejne zadanie z treścią - i tak, jak we wcześniejszym zadaniu, zwróćcie uwagę na podane liczby oraz na pytanie, które jest zadane.
W zadaniu 7 musicie naklejkami uzupełnić ceny przedmiotów tak, aby zgadzały się z podanymi przykładami.
Zadanie ostatnie - 8, jest zadaniem dla chętnych.




Na dzisiaj to już wszystko - czas na odpoczynek :)!


Trzymajcie się ciepło!
Pozdrawiam!

Zindywidualizowana ścieżka kształcenia - zadania dla klasy 3A

Dzień dobry Trzecioklasiści :) !

Zaczynamy kolejny tydzień naszej nauki online :) Dzisiaj poćwiczymy obliczanie obwodu poznanych figur geometrycznych. Pamiętajcie, nie musicie rozwiązywać wszystkich zadań od razu - róbcie krótkie przerwy na kilka ćwiczeń, przekąskę i chwilę oddechu :).

Proszę, aby każdy z Was przepisał treść zadań do zeszytu oraz do każdego zadanie starannie wykonał rysunek pomocniczy. Pamiętajcie o tym, aby do każdego obliczenia zapisać odpowiedź.

Jestem pewna, że świetnie sobie poradzicie :) ! Jeśli ktoś z Was będzie miał problem z rozwiązaniem zadań lub jakieś pytania - zapraszam do kontaktu!

Powodzenia!



1.Oblicz  obwód kwadratu o boku  7 cm .
Obliczenia…………………………………………………………………………
Odpowiedź………………………………………………………………………..

2.Oblicz obwód prostokąta o bokach 12 cm i 4 cm.
Obliczenia…………………………………………………………………………
Odpowiedź………………………………………………………………………..

3.Jeden bok prostokąta ma długość 10 cm , a drugi bok jest o 3 cm krótszy. Oblicz obwód tego prostokąta.
Obliczenia…………………………………………………………………………
Odpowiedź………………………………………………………………………..

4.Obwód prostokąta wynosi 52 cm. Jeden z jego boków ma długość 12 cm . Oblicz długość drugiego boku.
Obliczenia…………………………………………………………………………
Odpowiedź………………………………………………………………………..

5.Obwód kwadratu wynosi 24 cm. Jakiej długości jest bok kwadratu?
Obliczenia…………………………………………………………………………
Odpowiedź………………………………………………………………………..

6.Działka ma kształt prostokąta o bokach 18 m i 22 m . Pan Robert postanowił ogrodzić ją siatką, zostawiając nieogrodzone 4 m na bramę.
Ile metrów siatki musi kupić?
Obliczenia…………………………………………………………………………
Odpowiedź………………………………………………………………………..

7. Jeden z boków trójkąta mierzy 5 cm. Drugi bok jest 2 razy dłuższy od pierwszego, a trzeci o 4 cm dłuższy od drugiego. Ile wynosi obwód trójkąta?
Obliczenia…………………………………………………………………………
Odpowiedź………………………………………………………………………..

8. Dwa boki trójkąta są równe i mierzą każdy po 7cm. Trzeci bok jest o 2 cm dłuższy. Ile wynosi obwód?
Obliczenia…………………………………………………………………………
Odpowiedź………………………………………………………………………..

9. Są dwa kwadraty. Obwód pierwszego wynosi 32 cm. Ile będzie wynosił obwód drugiego kwadratu, jeśli jego bok zwiększymy o 2 cm w porównaniu z pierwszym?
Obliczenia…………………………………………………………………………
Odpowiedź………………………………………………………………………..

10. Obwód dwóch kwadratów wynosi razem 44cm. Bok pierwszego kwadratu ma 4 cm. Ile wynosi bok drugiego kwadratu?
Obliczenia…………………………………………………………………………
Odpowiedź………………………………………………………………………..




Jestem pewna, że świetnie sobie poradziliście z zadaniami :) ! Jestem z Was dumna :) !

Trzymajcie się ciepło,
pozdrawiam!

Plan zajęć tygodniowych, w dn. 27.04-30.04


Poniedziałek  27.04, „ Kapelusz Pani Wrony”.

Dzisiaj zapoznacie się z tekstem opowiadania. Ułożycie pytania do wyróżnionych wyrazów i zapiszecie je w liniaturze. Odszyfrujecie i wyjaśnicie hasło: paryski szyk. Wyjaśnicie pojęcie instrukcja. Ponumerujecie informacje w odpowiedniej kolejności. Napiszecie instrukcję obsługi wybranego urządzenia. Wpiszecie do okienek odpowiednie spółgłoski miękkie. Utworzycie rzeczowniki z sylab oraz ułożycie i zapiszecie zdania. Wskażecie wyrazy rymujące się. Poćwiczycie mnożenie w pamięci w zakresie 50. Obliczycie iloczyny i ilorazy liczb. Rozwiążecie zadania z treścią. Obliczycie i uzupełnicie wyniki. Przypomnicie sobie, które liczby są parzyste. Wykonacie pracę plastyczną.


Wtorek  28.04, „Między nami ptakami”.

Dzisiaj zapoznacie się z treścią wiersza. Odczytacie tekst telegramu. Spróbujecie naśladować rozmawiające ptaki. Przeczytacie i uporządkujecie wypowiedzi ptaków. Zapiszecie nazwy ptaków w kolejności alfabetycznej. Poszukacie informacji na temat ptaków w dostępnych źródłach. Utworzycie liczbę mnogą rzeczowników. Wyjaśnicie powiedzenia na podstawie ilustracji. Poznacie przysłowia związane z ptakami. Zapiszecie nazwy ptaków z ó i u. Zapiszecie drogę za pomocą symboli.


Środa  29.04, „Legendy o polskich miastach”.

Dzisiaj przeczytacie wiersz, który znajduje się w podręczniku. Połączycie ze sobą informacje dotyczące legend. Powiążecie tytuł legendy z nazwą miasta. Poszukacie w tekście odpowiednich fragmentów. Samodzielnie przeczytacie legendę ze zrozumieniem. Wskażecie przymiotniki w tekście. Poznacie nieregularny sposób stopniowania przymiotników. Dopiszecie przymiotniki do rzeczowników. Dowiecie się, że od wyrazów można utworzyć ich skróty. Dobierzecie skróty do ich rozwinięć. Zastąpicie skrótami pełne wyrazy. Przeanalizujecie sposób obliczania iloczynu liczb 9 i 6. Obliczycie iloczyny liczb mnożonych przez 6 powyżej 50. Rozwiążecie zagadki matematyczne – odgadniecie zasadę zapisu liczb.



Czwartek 30.04, „Z wizytą w najstarszych miastach Polski”.

Dzisiaj przeczytacie ze zrozumieniem opowiadanie. Dokończycie zdania na podstawie przeczytanego tekstu. Ułożycie hasła z sylab. Poszukacie informacji dotyczących Pana Twardowskiego w dostępnych źródłach. Odpowiecie na pytanie pełnymi zdaniami i zapiszecie je w zeszycie. Po zapoznaniu się z tekstem będziecie mogli powiązać zabytki z nazwami niektórych najstarszych miast Polski. Zapiszecie nazwy miast w kolejności alfabetycznej. Poszukacie w leksykonie powiedzeń wyjaśnienia powiedzenia: „Nie od razu Kraków zbudowano”. Poćwiczycie stopniowanie przymiotników. Obliczycie iloczyny liczb mnożonych przez 7 powyżej 50.


Zajęcia wyrównawcze dla klasy 3B i 3C

Dzień dobry Trzecioklasiści!

Na dzisiejszych zajęciach wykonacie dwa zadania, które dla Was przygotowałam.

Pierwsze zadanie, to wykreślanka.

Jak wykonać to zadanie? Nie musicie niczego drukować - spójrzcie na zdjęcie zadania, które dla Was wrzuciłam. Waszym zadaniem jest wyszukanie 14 wyrazów z końcówkami: -unek, -unka, -uszek, -uszka, -utki, -uś, -unia i -uś.

Wyrazy, które znajdziecie zapiszcie w zeszycie. Nie przejmujcie się jeśli nie uda się Wam znaleźć wszystkich wyrazów.



Drugim zadaniem, które dla Was przygotowałam dotyczy rzeczowników i czasowników, które macie odnaleźć w poniższych zdaniach.

Dla przypomnienia:
- Rzeczownik - odpowiada na pytanie: Kto to? Co to? Rzeczownikami są ludzie, zwierzęta, rośliny i rzeczy.
- Czasownik - odpowiada na pytanie: Co robi? Co się z nim dzieje? Czasowniki, to wszystkie czynności.

Po odnalezieniu rzeczowników i czasowników - proszę, abyście przepisali je do zeszytu, wymyślcie i zapiszcie dodatkowe zdanie, które sami wymyślicie. Pamiętajcie, aby w tym zdaniu znalazł się przynajmniej jeden czasownik i rzeczownik. Zdanie zapiszcie w zeszycie.




Na dzisiaj to już wszystko :)


Trzymajcie się ciepło,
pozdrawiam!

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...