poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Plan zajęć tygodniowych, w dn. 27.04-30.04


Poniedziałek  27.04, „ Kapelusz Pani Wrony”.

Dzisiaj zapoznacie się z tekstem opowiadania. Ułożycie pytania do wyróżnionych wyrazów i zapiszecie je w liniaturze. Odszyfrujecie i wyjaśnicie hasło: paryski szyk. Wyjaśnicie pojęcie instrukcja. Ponumerujecie informacje w odpowiedniej kolejności. Napiszecie instrukcję obsługi wybranego urządzenia. Wpiszecie do okienek odpowiednie spółgłoski miękkie. Utworzycie rzeczowniki z sylab oraz ułożycie i zapiszecie zdania. Wskażecie wyrazy rymujące się. Poćwiczycie mnożenie w pamięci w zakresie 50. Obliczycie iloczyny i ilorazy liczb. Rozwiążecie zadania z treścią. Obliczycie i uzupełnicie wyniki. Przypomnicie sobie, które liczby są parzyste. Wykonacie pracę plastyczną.


Wtorek  28.04, „Między nami ptakami”.

Dzisiaj zapoznacie się z treścią wiersza. Odczytacie tekst telegramu. Spróbujecie naśladować rozmawiające ptaki. Przeczytacie i uporządkujecie wypowiedzi ptaków. Zapiszecie nazwy ptaków w kolejności alfabetycznej. Poszukacie informacji na temat ptaków w dostępnych źródłach. Utworzycie liczbę mnogą rzeczowników. Wyjaśnicie powiedzenia na podstawie ilustracji. Poznacie przysłowia związane z ptakami. Zapiszecie nazwy ptaków z ó i u. Zapiszecie drogę za pomocą symboli.


Środa  29.04, „Legendy o polskich miastach”.

Dzisiaj przeczytacie wiersz, który znajduje się w podręczniku. Połączycie ze sobą informacje dotyczące legend. Powiążecie tytuł legendy z nazwą miasta. Poszukacie w tekście odpowiednich fragmentów. Samodzielnie przeczytacie legendę ze zrozumieniem. Wskażecie przymiotniki w tekście. Poznacie nieregularny sposób stopniowania przymiotników. Dopiszecie przymiotniki do rzeczowników. Dowiecie się, że od wyrazów można utworzyć ich skróty. Dobierzecie skróty do ich rozwinięć. Zastąpicie skrótami pełne wyrazy. Przeanalizujecie sposób obliczania iloczynu liczb 9 i 6. Obliczycie iloczyny liczb mnożonych przez 6 powyżej 50. Rozwiążecie zagadki matematyczne – odgadniecie zasadę zapisu liczb.



Czwartek 30.04, „Z wizytą w najstarszych miastach Polski”.

Dzisiaj przeczytacie ze zrozumieniem opowiadanie. Dokończycie zdania na podstawie przeczytanego tekstu. Ułożycie hasła z sylab. Poszukacie informacji dotyczących Pana Twardowskiego w dostępnych źródłach. Odpowiecie na pytanie pełnymi zdaniami i zapiszecie je w zeszycie. Po zapoznaniu się z tekstem będziecie mogli powiązać zabytki z nazwami niektórych najstarszych miast Polski. Zapiszecie nazwy miast w kolejności alfabetycznej. Poszukacie w leksykonie powiedzeń wyjaśnienia powiedzenia: „Nie od razu Kraków zbudowano”. Poćwiczycie stopniowanie przymiotników. Obliczycie iloczyny liczb mnożonych przez 7 powyżej 50.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...