Poniedziałek
27.04, „ Kapelusz Pani Wrony”.
Dzisiaj zapoznacie się z
tekstem opowiadania. Ułożycie pytania do wyróżnionych wyrazów i zapiszecie je w
liniaturze. Odszyfrujecie i wyjaśnicie hasło: paryski szyk. Wyjaśnicie
pojęcie instrukcja. Ponumerujecie
informacje w odpowiedniej kolejności. Napiszecie instrukcję obsługi wybranego
urządzenia. Wpiszecie do okienek odpowiednie spółgłoski miękkie. Utworzycie
rzeczowniki z sylab oraz ułożycie i zapiszecie zdania. Wskażecie wyrazy
rymujące się. Poćwiczycie mnożenie w pamięci w zakresie 50. Obliczycie iloczyny
i ilorazy liczb. Rozwiążecie zadania z treścią. Obliczycie i uzupełnicie
wyniki. Przypomnicie sobie, które liczby są parzyste. Wykonacie pracę
plastyczną.
Wtorek 28.04, „Między nami ptakami”.
Dzisiaj zapoznacie się z
treścią wiersza. Odczytacie tekst telegramu. Spróbujecie naśladować
rozmawiające ptaki. Przeczytacie i uporządkujecie wypowiedzi ptaków. Zapiszecie
nazwy ptaków w kolejności alfabetycznej. Poszukacie informacji na temat ptaków
w dostępnych źródłach. Utworzycie liczbę mnogą rzeczowników. Wyjaśnicie
powiedzenia na podstawie ilustracji. Poznacie przysłowia związane z ptakami.
Zapiszecie nazwy ptaków z ó i u. Zapiszecie drogę za pomocą symboli.
Środa 29.04, „Legendy o polskich miastach”.
Dzisiaj przeczytacie wiersz,
który znajduje się w podręczniku. Połączycie ze sobą informacje dotyczące
legend. Powiążecie tytuł legendy z nazwą miasta. Poszukacie w tekście
odpowiednich fragmentów. Samodzielnie przeczytacie legendę ze zrozumieniem. Wskażecie
przymiotniki w tekście. Poznacie nieregularny sposób stopniowania
przymiotników. Dopiszecie przymiotniki do rzeczowników. Dowiecie się, że od
wyrazów można utworzyć ich skróty. Dobierzecie skróty do ich rozwinięć. Zastąpicie
skrótami pełne wyrazy. Przeanalizujecie sposób obliczania iloczynu liczb 9 i 6.
Obliczycie iloczyny liczb mnożonych przez 6 powyżej 50. Rozwiążecie zagadki
matematyczne – odgadniecie zasadę zapisu liczb.
Czwartek 30.04, „Z
wizytą w najstarszych miastach Polski”.
Dzisiaj przeczytacie ze
zrozumieniem opowiadanie. Dokończycie zdania na podstawie przeczytanego tekstu.
Ułożycie hasła z sylab. Poszukacie informacji dotyczących Pana Twardowskiego w
dostępnych źródłach. Odpowiecie na pytanie pełnymi zdaniami i zapiszecie je w
zeszycie. Po zapoznaniu się z tekstem będziecie mogli powiązać zabytki z
nazwami niektórych najstarszych miast Polski. Zapiszecie nazwy miast w
kolejności alfabetycznej. Poszukacie w leksykonie powiedzeń wyjaśnienia
powiedzenia: „Nie
od razu Kraków zbudowano”. Poćwiczycie stopniowanie
przymiotników. Obliczycie iloczyny liczb
mnożonych przez 7 powyżej 50.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz