poniedziałek, 1 czerwca 2020

Plan zajęć tygodniowych w dniach 1.06 - 5.06 2020 r.

Poniedziałek,1.06.20 – „Święto dzieci”
Uczeń czyta wiersz ze zrozumieniem. Wypowiada się na temat przeczytanego tekstu. Opowiada o ilustracji. Wskazuje zdrobnienia. Pisze z pamięci. Pisze wyrazy w kolejności alfabetycznej. Szuka informacji w słowniku frazeologicznym i słowniku synonimów. Wyjaśnia powiedzenie natrzeć komuś uszu. Porównuje opinie autorów wierszy. Wie, jakie są różnice między rodziną wyrazów, wyrazami bliskoznacznymi i wyrazami przeciwstawnymi. Znajduje pięć różnic między obrazkami. Wykonuje w pamięci cztery działania w zakresie 100. Rozwiązuje zadania na obliczenia zegarowe. Rozwiązuje zagadki matematyczne. Rozwiązuje zadania z treścią.


Wtorek, 2.06.20 – „Dzieci świata”
Uczeń czyta tekst z odpowiednią intonacją i interpunkcją. Wykonuje ćwiczenia sprawdzające zrozumienie przeczytanego tekstu. Odczytuje hasło. Wskazuje różnice i podobieństwa między dziećmi mieszkającymi w różnych częściach świata. Uzupełnia zdania na podstawie przeczytanego tekstu. Wypowiada się na określony temat. Układa i zapisuje pytania do zdań. Ćwiczy dodawanie, odejmowanie i dzielenie. Rozwiązuje zadania z treścią.


Środa, 3.06.20 – „Zdjęcia z Afryki”
Uczeń  czyta informacje na temat Afryki. Opisuje krajobraz sawanny w porze deszczowej i suchej na podstawie ilustracji i przeczytanego tekstu. Układa i zapisuje notatkę na temat afrykańskiej sawanny. Poznaje kolejny etap realizacji projektu. Wyjaśnia pojęcie safari. Ćwiczy mnożenie i dzielenie. Rozwiązuje zadania z treścią. Poznaje sawannę jako formację roślinną występującą w Afryce. Rozpoznaje i podaje nazwy kilku zwierząt zamieszkujących Afrykę. Rozróżnia zwierzęta afrykańskiej sawanny. Zna problemy mieszkańców Afryki. Wie, że Masajowie są grupą etniczną z Afryki.


Czwartek, 4.06.20 – „Afryka Kazika”
Uczeń z uwagą słucha fragmentu książki czytanego przez nauczyciela. Odpowiada pełnymi zdaniami na pytania do tekstu. Tworzy metryczkę książki. Pamięta o zasadzie pisania tytułów i nazwisk wielką literą. Uzupełnia wyrazy właściwymi literami i koryguje popełnione błędy. Klasyfikuje wyrazy jako rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki. Uzupełnia zdania. Układa i przepisuje do zeszytu plan wydarzeń. Rozwiązuje zadania na obliczenia zegarowe i obliczenia pieniężne. Sprawdza swoje umiejętności matematyczne podczas rozwiązywania różnych zadań. Za pomocą odpowiedniej techniki i różnych środków plastycznych przedstawia fatamorganę.


Piątek, 5.06.20 – „Wycieczka do zoo”
Uczeń czyta tekst i wypowiada się na jego temat. Odpowiada na pytania związane z tekstem. Zaznacza trasy zwiedzania zoo. Prezentuje materiał wykonany w ramach projektu klasowego. Poznaje pisownię wyrazów z ż niewymiennym. Pisze program do zakodowania drogi do wskazanego miejsca. Zna rolę ogrodów zoologicznych. Wie, jak zachować się w zoo. Śpiewa piosenkę. Poznaje budowę wiolonczeli i wydawany przez nią dźwięk. Porównuje wiolonczelę z innymi instrumentami strunowymi – wskazuje podobieństwa i różnice. Z uwagą słucha utworu muzycznego na wiolonczelę. Wykonuje pracę techniczną

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...