Jak wiecie, już za kilka dni, będziecie pisać test trzecioklasisty. Test ten ma sprawdzić umiejętności i wiadomości, które ćwiczyliście i zdobywaliście przez 3 lata nauki w szkole.
Jestem pewna, że świetnie sobie z nim poradzicie :).
Dzisiaj poćwiczymy bardzo ważną umiejętność - czytanie ze zrozumieniem. Przeczytajcie dokładnie tekst i polecenia do niego. Odpowiedzi na pytania zapiszcie w zeszycie.
Proszę, aby każdy z Was pracował samodzielnie - bez pomocy rodziców.
Jeśli będziecie mieć wątpliwości czy problemy z którymś zadaniem - zapraszam do kontaktu, chętnie pomogę :).
Życzę Wam powodzenia - zaczynamy :) !
Przeczytaj uważnie tekst „Szkolny ogródek”.
Nadeszła już upragniona wiosna. Trzecioklasiści urządzili w tym roku szkolny ogródek. Na grządkach posadzili warzywa i kwiaty. Zakwitły już fioletowe krokusy, hiacynty, żonkile oraz żółte i czerwone tulipany. Zazieleniły się gałązki brzozy, krzewy forsycji i leszczyny. Uczniowie znaleźli również miejsce na ogródek ziołowy, w którym urośnie koper ogrodowy, lawenda, lubczyk, rumianek, mięta, bazylia, pietruszka, szczypiorek, szałwia lekarska i dziurawiec. Ale przed nimi dużo pracy. Muszą jeszcze zawiesić na drzewach budki lęgowe dla różnych gatunków ptaków i pamiętać o podlewaniu roślin. Wyznaczyli także teren dla „zielonej klasy”, czyli miejsca ze stolikami i ławeczkami, gdzie będą mogli wygodnie usiąść, sporządzić notatki lub coś narysować. Niedługo uczniowie zorganizują klasowe przyjęcie, na którym nie zabraknie smacznych kanapek z nowalijkami, ziołowych napojów i kompozycji z kwiatów ze szkolnego ogródka. Ogródek szkolny to wspaniały teren do nauki, obserwacji przyrody i zmian w niej zachodzących. Jest miejscem, gdzie dzieci ciekawie i pożytecznie spędzają każdą wolną chwilę.
Wykonaj wszystkie polecenia i zaznacz jedną poprawną odpowiedź.
1. Uczniowie, której klasy urządzili ogródek szkolny?
a. Klasy drugiej.
b. Klasy trzeciej.
c. Klasy czwartej.
2. Jakie kwiaty zakwitły wiosną w ogródku dzieci?
a. Żółte i różowe tulipany, fioletowe krokusy, hiacynty i pierwiosnki.
b. Żółte i czerwone tulipany, białe krokusy, fiołki i żonkile.
c. Żółte i czerwone tulipany, fioletowe krokusy, hiacynty i żonkile.
3. Jakie rośliny nie urosną w ogródku ziołowym?
a. Lawenda, lubczyk, rumianek.
b. Bazylia, pietruszka, szczypiorek.
c. Marchewka, cebulka i fasola.
4. Co uczniowie przygotują na klasowe przyjęcie w ogródku szkolnym?
a. Kanapki z nowalijkami i ziołowe napoje.
b. Słodkie przekąski i zimne napoje.
c. Kanapki, ciastka i herbatę z cytryną.
5. Jakie krzewy zazieleniły się w ogrodzie?
a. Hortensja i bez.
b. Forsycja i leszczyna.
c. Kalina i jaśmin.
6. Na podstawie tekstu „Szkolny ogródek” napisz odpowiedź na pytanie: Co to jest ogród szkolny?
7. Wyszukaj w tekście „Szkolny ogródek” zdanie mówiące o „zielonej klasie”, zapisz je w zeszycie.
8. Na które pytanie znajdziesz odpowiedź w tekście?
a. Gdzie dzieci pojadą na wycieczkę?
b. Jakie ptaki wiosną wracają do nas z ciepłych krajów?
c. Co muszą zawiesić uczniowie na drzewach w ogrodzie szkolnym?
9. Uzupełnij wyrazy brakującymi literami i zapisz je w zeszycie.
Ogr?dek, wa?ywa, po?yteczny, g?ądka, b?dka lęgowa
Na dzisiaj to już wszystko - świetnie się spisaliście!
Czas na zasłużony odpoczynek :) !
Trzymajcie się ciepło!
Pozdrawiam!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz