poniedziałek, 25 maja 2020

Plan zajęć tygodniowych w dniach 25.05 - 29.05.2020 r.


Poniedziałek, 25.05 – „Nie ma jak z rodzicami”
Uczeń czyta ze zrozumieniem wiersz i opowiadanie. Czyta tekst inscenizacji z podziałem na role. Odpowiada na pytania do tekstu. Układa i wyjaśnia hasło. Układa zdanie i je rozwija. Uzupełnia tekst z pamięci na podstawie wiersza. Opowiada treść przeczytanego tekstu. Stosuje znaki interpunkcyjne. Dodaje liczby trzycyfrowe. Rozwiązuje zadanie za pomocą drzewka matematycznego. Rozwiązuje zadania z treścią.

Wtorek, 26.05 – „Bukiet dla mamy”
Uczeń czyta tekst ze zrozumieniem. Uzupełnia zdania wyrazami z ramki. Układa pytania do zdań. Wypowiada się na określony temat. Uzasadnia swoją wypowiedź. Układa wiersz dla mamy. Dobiera daty do nazw świąt. Rozwiązuje zadania na pojemność. Rozwiązuje zadania na obliczenia pieniężne. Łączy daty z kwartałami. Wskazuje liczbę setek, dziesiątek i jedności. Oblicza sumy i różnice. Rozwiązuje zadanie na drzewku matematycznym. Zapisuje liczby cyframi. Rozpoznaje i podaje nazwy niektórych kwiatów. Zna rośliny trujące. Wie, na jakie okazje floryści przygotowują bukiety. Wykonuje ciekawą pracę plastyczną.

Środa, 27.05 – „Rodzinne spotkania”
Uczeń słucha wiersza czytanego przez nauczyciela. Układa hasło z rozsypanki literowej. Szuka określonego fragmentu w wierszu. Próbuje wyjaśnić znaczenie słowa przyszywana. Swobodnie wypowiada się na temat członków swojej rodziny. Rozwiązuje diagram. Pisze wyrazy w kolejności alfabetycznej. Układa zdania. Rozpoznaje przymiotniki. Wie, że przymiotniki odpowiadają na pytania: jaka?, jaki?, jakie?. Określa rodzaj przymiotników. Wskazuje samogłoski. Porównuje liczby trzycyfrowe. Zapisuje liczbę trzycyfrową. Poprawnie stosuje znaki < lub >. Zna role społeczne poszczególnych członków rodziny.

Czwartek, 28.05 – „Współpraca w świecie przyrody”
Uczeń czyta tekst przyrodniczy ze zrozumieniem. Pisze nazwy zwierząt. Określa rodzaj rzeczowników. Pisze krótką notatkę na temat zapylania kwiatów. Układa zdania z wyrazami z cząstką współ-. Odkodowuje powiedzenie. Porównuje liczby trzycyfrowe. Wskazuje mniejszą liczbę w parze. Rozwiązuje zadania na porównywania różnicowe. Oblicza działania metodą doliczania. Wie, co jest droższe i o ile. Wymienia kilka nazw zwierząt, które czyszczą ciała innych zwierząt lub chronią inne zwierzęta przed drapieżnikami. Rozumie, na czym polega symbioza. Dopasowuje zdjęcie zwierzęcia do nazwy.

Piątek, 29.05 – „Drzewo do samego nieba”
Uczeń słucha z uwagą fragmentów książki. Odpowiada na pytania dotyczące treści książki. Dokonuje oceny bohaterów książki. Czyta płynnie i ze zrozumieniem fragment opowiadania. Wskazuje w przeczytanym fragmencie najważniejsze (według niego) zdanie. Wyraża własną opinię z użyciem właściwych słów. Określa czas i liczbę czasownika. Potrafi napisać kilka zdań na podany temat. Poznaje kroki i figury polki. Wykonuje zabawkę z dawnych lat. Określa swój nastrój, stosując porównania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...