poniedziałek, 18 maja 2020

Plan zajęć tygodniowych 18.05-22.05


Poniedziałek  18.05.20 „Polska w Europie”.
Uczeń układa hasło z liter. Wypowiada się na określony temat, argumentuje swoje wypowiedzi. Wie, jakie krajobrazy występują w Europie. Uzupełnia zdania. Ocenia prawdziwość zdań. Wyraża opinię o europejskich miastach. Wie, że jeden litr to: ćwierć litra + ćwierć litra + ćwierć litra +ćwierć litra. Rozwiązuje zadania z treścią na pojemność. Określa położenie państw sąsiadujących z Polską. Znajduje Polskę na mapie konturowej Europy. Wyjaśnia znaczenie barw narodowych.

Wtorek  19.05.20 „Europejskie miasta”.
Uczeń słucha wiersza ze zrozumieniem. Łączy zdania z odpowiednimi widokówkami. Zna kilka powiedzeń związanych z innymi narodowościami i rozumie ich znaczenie. Pisze zdanie o położeniu europejskiej stolicy. Potrafi wyjaśnić, dlaczego podróże kształcą. Poznaje zasadę pisowni wyrazów z ż wymiennym na g lub s. Uzupełnia diagram. Współpracuje z innymi w sytuacjach zadaniowych. Poznaje obiekty charakterystyczne dla danej stolicy europejskiego państwa. Koduje i odkodowuje informacje. Posługuje się atlasem geograficznym.

Środa  20.05.20 „Zabawy podwórkowe z dawnych lat”.
Uczeń czyta wiersz ze zrozumieniem. Czyta ze zrozumieniem krótkie informacje i polecenia. Wypowiada się na temat zabaw podwórkowych na podstawie wiersza i ilustracji. Wyszukuje wyrazy w diagramie. Przepisuje zdania z wiersza. Zwraca uwagę na znaki interpunkcyjne. Określa rodzaje zdań. Zapisuje nazwy zabaw w kolejności alfabetycznej. Utrwala materiał związany z rzeczownikiem i czasownikiem. Rozpoznaje rodzaje zdań. Poznaje liczby trzycyfrowe – pełne setki. Rozwiązuje zadanie przedstawione na drzewku matematycznym dwoma sposobami. Odczytuje kolejne liczby na osi. Porównuje liczby i wstawia odpowiednie znaki. Poznaje dawne zabawy podwórkowe.

Czwartek 21.05.20 „Nie jestem sam”.
Uczeń czyta ze zrozumieniem tekst z podręcznika i wiersz. Odpowiada na pytania do tekstu. Uzupełnia ogłoszenie. Łączy nazwę osoby z odpowiednim fragmentem tekstu. Uzupełnia treść wiersza tak, aby powstały rymy. Zapisuje nazwy sprzętu przeznaczonego do zabawy na placu zabaw. Poznaje liczby trzycyfrowe złożone z setek i dziesiątek. Zapisuje liczby trzycyfrowe. Określa liczbę setek, dziesiątek i jedności. Wie, w jaki sposób bezpiecznie bawić się na placu zabaw.

Piątek  22.05.20 „Podwórko z królewną”.
Uczeń słucha ze zrozumieniem opowiadania czytanego przez nauczyciela. Odpowiada na pytania do tekstu. Odszukuje w tekście fragmenty określone przez nauczyciela. Numeruje wypowiedzenia według kolejności zdarzeń w opowiadaniu. Wskazuje cechy bohatera opowiadania. Opowiada historię zgodnie z ułożonym planem. Zamienia równoważniki zdań na zdania. Dzieli wyrazy na sylaby. Utrwala zasady pisowni wyrazów z ż. Poznaje budowę liczby trzycyfrowej złożonej z setek, dziesiątek i jedności. Rysuje bohaterkę opowiadania. Wie, że do nawiązania relacji rówieśniczej są potrzebne co najmniej dwie osoby.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...