Poniedziałek 11.05.20
„Ja też ratuję Ziemię”.
Uczeń czyta tekst ze
zrozumieniem. Zna skutki palenia śmieci w domowych piecach. Zastępuje złe
nawyki dobrymi zachowaniami dla Ziemi. Określa rodzaj rzeczownika. Tworzy
rodzinę wyrazu. Układa zdania z wyrazów i zapisuje je w zeszycie. Mierzy
odcinki i odczytuje ich nazwy. Rysuje odcinki. Współpracuje z innymi w sytuacji
zadaniowej. Zna działania na rzecz ochrony środowiska. Wykonuje plakat
przypominający o segregowaniu śmieci.
Wtorek 12.05.20 „Ameryki – kontynenty wielu kultur”.
Uczeń rozwiązuje zagadki.
Czyta teksty przyrodnicze ze zrozumieniem. Szuka informacji w dostępnych
źródłach. Pisze kilka zdań o Indianach. Wskazuje działania jako rozwiązania
zadania. Wskazuje wyrazy bliskoznaczne. Opisuje krajobrazy Ameryki Północnej i
dżunglę. Oblicza iloczyny, sumy i różnice. Rozwiązuje zadania z treścią.
Rozwiązuje zadania na obliczenia pieniężne i wagowe. Zaznacza i mierzy odcinki.
wskazuje kwadraty. Wie, na czym polega metoda projektu i jakie są jej kolejne
etapy. Wskazuje cechy i umiejętności, które są ważne podczas pracy metodą
projektów. Wymienia nazwy zwierząt zamieszkujących Amazonię. Łączy zdjęcie
zwierzęcia z jego nazwą. Rozumie, dlaczego lasy równikowe nazywa się zielonymi
płucami Ziemi. Wskazuje zwierzęta na obrazku.
Środa 13.05.20 „O Dniu Ziemi”.
Uczeń zapoznaje się z
wierszem. Wypowiada się na temat treści wiersza. Czyta zdania i podkreśla
wyrazy oznaczające czynność i wykonawcę czynności. Wie, co oznacza dany
skrót, pisze z nim zdanie. Wyjaśnia i zapisuje w zeszycie znaczenia związków
frazeologicznych. Uzupełnia wyrazy literami. Wpisuje małą lub wielką literę.
Wymienia zachowania korzystne i niekorzystne dla naszej planety. Układa
przestrogi dla mieszkańców, którzy zachowują się niewłaściwie. Wie, co
przedstawiają dzieła abstrakcjonistów. Tworzy kompozycję abstrakcyjną.
Czwartek 14.05.20 „Ważne
rocznice”.
Uczeń czyta wiersz ze
zrozumieniem. Interpretuje treść wiersza i ilustrację. Układa nazwy majowych
świąt. Odczytuje hasła z liter i zapisuje je w zeszycie. Rozwiązuje diagram.
Uzupełnia tekst wyrazami z ramki. Szuka informacji w dostępnych źródłach. Wie,
że znaczenie wyrazu (homonimu) zależy od kontekstu. Poznaje przykłady
homonimów. Zaznacza linie cięć na prostokącie. Rozwiązuje zadanie nietypowe.
Wskazuje właściwą odpowiedź w zadaniu na obliczenia zegarowe. Coraz lepiej
mnoży. Rozwiązuje zadania tekstowe. Wie, jakie są różnice między flagą a
barwami narodowymi. Wie, od czego pochodzi układ barw na fladze narodowej. Zna
genezę majowych świąt.
Piątek 15.05.20 „Bez pracy nie
ma kołaczy”.
Uczeń czyta opowiadanie ze
zrozumieniem. Odpowiada na pytania dotyczące treści opowiadania i wiersza.
Odczytuje i wyjaśnia przysłowia związane z pracą na podstawie informacji
zawartych w opowiadaniu. Łączy przysłowia o pracy z ich objaśnieniami. Słucha
ze zrozumieniem. Wypowiada się na temat pracy na podstawie plakatu. Układa i
pisze odpowiedzi do opowiadania. Pisze imiona w kolejności alfabetycznej.
Tworzy rodzinę wyrazu praca.
Wymienia wyrazy bliskoznaczne do słowa praca.
Na podstawie wiersza zastępuje w zdaniach niewłaściwe wyrazy poprawnymi. Wie,
co to jest porównanie. Wie, co to jest kwartał. Podaje nazwy miesięcy każdego
kwartału. Rozwiązuje zadanie z treścią. Określa swój nastrój kolorem.
Franek obecny
OdpowiedzUsuń