poniedziałek, 11 maja 2020

Plan zajęć tygodniowych, w dn. 11.05-15.05.20


Poniedziałek  11.05.20 „Ja też ratuję Ziemię”.
Uczeń czyta tekst ze zrozumieniem. Zna skutki palenia śmieci w domowych piecach. Zastępuje złe nawyki dobrymi zachowaniami dla Ziemi. Określa rodzaj rzeczownika. Tworzy rodzinę wyrazu. Układa zdania z wyrazów i zapisuje je w zeszycie. Mierzy odcinki i odczytuje ich nazwy. Rysuje odcinki. Współpracuje z innymi w sytuacji zadaniowej. Zna działania na rzecz ochrony środowiska. Wykonuje plakat przypominający o segregowaniu śmieci.

Wtorek  12.05.20 „Ameryki – kontynenty wielu kultur”.
Uczeń rozwiązuje zagadki. Czyta teksty przyrodnicze ze zrozumieniem. Szuka informacji w dostępnych źródłach. Pisze kilka zdań o Indianach. Wskazuje działania jako rozwiązania zadania. Wskazuje wyrazy bliskoznaczne. Opisuje krajobrazy Ameryki Północnej i dżunglę. Oblicza iloczyny, sumy i różnice. Rozwiązuje zadania z treścią. Rozwiązuje zadania na obliczenia pieniężne i wagowe. Zaznacza i mierzy odcinki. wskazuje kwadraty. Wie, na czym polega metoda projektu i jakie są jej kolejne etapy. Wskazuje cechy i umiejętności, które są ważne podczas pracy metodą projektów. Wymienia nazwy zwierząt zamieszkujących Amazonię. Łączy zdjęcie zwierzęcia z jego nazwą. Rozumie, dlaczego lasy równikowe nazywa się zielonymi płucami Ziemi. Wskazuje zwierzęta na obrazku.

Środa  13.05.20 „O Dniu Ziemi”.
Uczeń zapoznaje się z wierszem. Wypowiada się na temat treści wiersza. Czyta zdania i podkreśla wyrazy oznaczające czynność i wykonawcę czynności. Wie, co oznacza dany skrót, pisze z nim zdanie. Wyjaśnia i zapisuje w zeszycie znaczenia związków frazeologicznych. Uzupełnia wyrazy literami. Wpisuje małą lub wielką literę. Wymienia zachowania korzystne i niekorzystne dla naszej planety. Układa przestrogi dla mieszkańców, którzy zachowują się niewłaściwie. Wie, co przedstawiają dzieła abstrakcjonistów. Tworzy kompozycję abstrakcyjną.

Czwartek 14.05.20 „Ważne rocznice”.
Uczeń czyta wiersz ze zrozumieniem. Interpretuje treść wiersza i ilustrację. Układa nazwy majowych świąt. Odczytuje hasła z liter i zapisuje je w zeszycie. Rozwiązuje diagram. Uzupełnia tekst wyrazami z ramki. Szuka informacji w dostępnych źródłach. Wie, że znaczenie wyrazu (homonimu) zależy od kontekstu. Poznaje przykłady homonimów. Zaznacza linie cięć na prostokącie. Rozwiązuje zadanie nietypowe. Wskazuje właściwą odpowiedź w zadaniu na obliczenia zegarowe. Coraz lepiej mnoży. Rozwiązuje zadania tekstowe. Wie, jakie są różnice między flagą a barwami narodowymi. Wie, od czego pochodzi układ barw na fladze narodowej. Zna genezę majowych świąt.

Piątek 15.05.20 „Bez pracy nie ma kołaczy”.
Uczeń czyta opowiadanie ze zrozumieniem. Odpowiada na pytania dotyczące treści opowiadania i wiersza. Odczytuje i wyjaśnia przysłowia związane z pracą na podstawie informacji zawartych w opowiadaniu. Łączy przysłowia o pracy z ich objaśnieniami. Słucha ze zrozumieniem. Wypowiada się na temat pracy na podstawie plakatu. Układa i pisze odpowiedzi do opowiadania. Pisze imiona w kolejności alfabetycznej. Tworzy rodzinę wyrazu praca. Wymienia wyrazy bliskoznaczne do słowa praca. Na podstawie wiersza zastępuje w zdaniach niewłaściwe wyrazy poprawnymi. Wie, co to jest porównanie. Wie, co to jest kwartał. Podaje nazwy miesięcy każdego kwartału. Rozwiązuje zadanie z treścią. Określa swój nastrój kolorem.

1 komentarz:

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...