poniedziałek, 30 marca 2020

Plan zajęć tygodniowych dla klasy 2A w dn. 30.03-3.04.2020r


Poniedziałek,  30.03.20 – Wywiad z poetką.
Uczeń uzupełnia diagram informacjami pochodzącymi z wywiadu. Uzupełnia metryczkę książki. Zna kilka gatunków książek. Pisze najważniejsze informacje o swojej ulubionej książce. Łączy przyimki z rzeczownikiem w odpowiedniej formie. Wie, że tytuły książek zapisuje się wielką literą. Pisze krótką notatkę o autorce książek dla dzieci. Czyta fragmenty książek pisarki. Rozumie pojęcie kąta prostego. Przygotowuje model kąta prostego. Poznaje cechy prostokąta. Wie, czym wyróżnia się prostokąt spośród innych figur. Wie, że wywiad może być ważnym źródłem informacji.

Wtorek, 31.03.20 – Warto je znać.
Uczeń słucha przemówienia Malali na forum ONZ. Pisze odpowiedzi na pytania. Czyta tekst ze zrozumieniem. Poznaje życie i działalność Malali Yousafzai. Samodzielnie pisze krótką notatkę. Uwzględnia zasady pisania zdań: wielka litera, kropka. Oblicza sumy i różnice liczb. Uzupełnia działania brakującymi znakami. Wykorzystuje dodawanie i odejmowanie w różnych zadaniach z treścią i zadaniach matematycznych. Porównuje budowę taktów. Uzupełnia takty na cztery znanymi wartościami rytmicznymi.

Środa, 1.04.20 – W dalekiej Australii.
Uczeń czyta ze zrozumieniem wiersz. Czyta zdania z podziałem na sylaby. Rozpoznaje kształt Australii. Zbiera informacje na temat Australii z różnych źródeł wiedzy. Układa i zapisuje pytania i zdania. Pisze krótką notatkę. Wymienia nazwy kilku zwierząt żyjących w Australii. Na podstawie kilku zdjęć opisuje krajobraz Australii. Uzupełnia informacje o fladze Aborygenów. Maluje Wielką Rafę Koralową i jej mieszkańców. Wie, że Aborygeni są rdzennymi mieszkańcami Australii. Słucha muzyki aborygeńskiej.

Czwartek, 2.04.20 – Idzie wiosna.
Uczeń czyta tekst ze zrozumieniem. Podkreśla określone zdania w tekście. Pisze krótki tekst o wiośnie na podstawie przeczytanego tekstu i ilustracji. Pisze list – odpowiedź na pytania zawarte w przeczytanym tekście. Wypowiada się na określony temat. Uzupełnia informacje wyrazami z ramki. Łączy wyrazy i zdania i zapisuje je w liniaturze. Pisze zakończenia zdań. Zna nazwy miesięcy zimowych, wiosennych, letnich i jesiennych. Zna daty rozpoczęcia pór roku. Rozwiązują zadanie na obliczenia zegarowe. Zapisuje daty, posługując się znakami rzymskimi. Zna nazwy kilku kwiatów wiosennych. Zna cechy charakterystyczne wiosny. Wymienia symbole wiosny. Wie, czego symbolem w ludowych obrzędach jest marzanna, a co symbolizuje gaik. Poznaje ludowe obrzędy innych krajów związane z pożegnaniem zimy i nadejściem wiosny.

Piątek, 3.04.20 – Co kwitnie wiosną?
Uczeń czyta wiersze polskich poetek o wiośnie. Wymyśla przepis na wiosnę i zapisuje go w liniaturze. Układa zdania o wiośnie. Dopisuje przymiotniki do rzeczowników. Wykonuje zadanie zgodnie z instrukcją. Uzupełnia zdania odpowiednimi wyrazami na podstawie przeczytanego tekstu. Dodaje liczby dwucyfrowe. Rozwiązuje zadania z treścią. Oblicza w pamięci i zapisuje działania. Uzupełnia grafy odpowiednimi liczbami. Odczytuje informacje z tabeli i układa do nich jak najwięcej pytań. Zna nazwy roślin i zwierząt. Koloruje kwiaty według podanej instrukcji. Wykonuje wiosenną pracę plastyczną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Kochani Drugoklasiści! Rok szkolny 2019/2020 właśnie dobiegł końca! Ostatnie 3 miesiące tego roku szkolnego były bardzo trudne dla wszy...