Poniedziałek, 30.03.20 – Wywiad z poetką.
Uczeń uzupełnia diagram informacjami pochodzącymi z
wywiadu. Uzupełnia metryczkę książki. Zna kilka gatunków książek. Pisze
najważniejsze informacje o swojej ulubionej książce. Łączy przyimki z
rzeczownikiem w odpowiedniej formie. Wie, że tytuły książek zapisuje się wielką
literą. Pisze krótką notatkę o autorce książek dla dzieci. Czyta fragmenty
książek pisarki. Rozumie pojęcie kąta prostego. Przygotowuje model kąta
prostego. Poznaje cechy prostokąta. Wie, czym wyróżnia się prostokąt spośród
innych figur. Wie, że wywiad może być ważnym źródłem informacji.
Wtorek,
31.03.20 – Warto je znać.
Uczeń słucha przemówienia Malali na forum ONZ. Pisze
odpowiedzi na pytania. Czyta tekst ze zrozumieniem. Poznaje życie i działalność
Malali Yousafzai. Samodzielnie pisze krótką notatkę. Uwzględnia zasady pisania
zdań: wielka litera, kropka. Oblicza sumy i różnice liczb. Uzupełnia działania
brakującymi znakami. Wykorzystuje dodawanie i odejmowanie w różnych zadaniach z
treścią i zadaniach matematycznych. Porównuje budowę taktów. Uzupełnia takty na
cztery znanymi wartościami rytmicznymi.
Środa,
1.04.20 – W dalekiej Australii.
Uczeń czyta ze
zrozumieniem wiersz. Czyta zdania z podziałem na sylaby. Rozpoznaje kształt
Australii. Zbiera informacje na temat Australii z różnych źródeł wiedzy. Układa
i zapisuje pytania i zdania. Pisze krótką notatkę. Wymienia nazwy kilku
zwierząt żyjących w Australii. Na podstawie kilku zdjęć opisuje krajobraz
Australii. Uzupełnia informacje o fladze Aborygenów. Maluje Wielką Rafę
Koralową i jej mieszkańców. Wie, że Aborygeni są rdzennymi mieszkańcami
Australii. Słucha muzyki aborygeńskiej.
Czwartek, 2.04.20 – Idzie wiosna.
Uczeń czyta tekst ze
zrozumieniem. Podkreśla określone zdania w tekście. Pisze krótki tekst o
wiośnie na podstawie przeczytanego tekstu i ilustracji. Pisze list – odpowiedź
na pytania zawarte w przeczytanym tekście. Wypowiada się na określony temat.
Uzupełnia informacje wyrazami z ramki. Łączy wyrazy i zdania i zapisuje je w
liniaturze. Pisze zakończenia zdań. Zna nazwy miesięcy zimowych, wiosennych,
letnich i jesiennych. Zna daty rozpoczęcia pór roku. Rozwiązują zadanie na
obliczenia zegarowe. Zapisuje daty, posługując się znakami rzymskimi. Zna nazwy
kilku kwiatów wiosennych. Zna cechy charakterystyczne wiosny. Wymienia symbole
wiosny. Wie, czego symbolem w ludowych obrzędach jest marzanna, a co
symbolizuje gaik. Poznaje ludowe obrzędy innych krajów związane z pożegnaniem
zimy i nadejściem wiosny.
Piątek,
3.04.20 – Co kwitnie wiosną?
Uczeń czyta
wiersze polskich poetek o wiośnie. Wymyśla przepis na wiosnę i zapisuje go w
liniaturze. Układa zdania o wiośnie. Dopisuje przymiotniki do rzeczowników.
Wykonuje zadanie zgodnie z instrukcją. Uzupełnia zdania odpowiednimi wyrazami
na podstawie przeczytanego tekstu. Dodaje liczby dwucyfrowe. Rozwiązuje zadania
z treścią. Oblicza w pamięci i zapisuje działania. Uzupełnia grafy odpowiednimi
liczbami. Odczytuje informacje z tabeli i układa do nich jak najwięcej pytań.
Zna nazwy roślin i zwierząt. Koloruje kwiaty według podanej instrukcji.
Wykonuje wiosenną pracę plastyczną.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz