Zakończyły się Święta Wielkanocne, a więc czas wrócić do szkolnych obowiązków :). Żeby początek nie był zbyt ciężki, do następnego weekendu zostały 3 dni :).
Jak minęła Wam przerwa świąteczna? Czy Zajączek schował dla Was coś ciekawego ;) ? Mam nadzieję, że tak i mimo tego, że te święta były inne niż zawsze, spędziliście je radośnie :) Odpoczęliście i i jesteście gotowi do pracy :) !
Dzisiejszy temat będzie dotyczył pierwszego wiosennego miesiąca, czyli marca, a także tego jakie przysłowia są związane z obecną porą roku.
Przygotujcie zeszyty - zapisujemy dzisiejszy temat.
15 IV 20
Lekcja
Temat: W marcu jak w garncu.W podręczniku na stronie 86-87 znajdziecie znajduje się wiersz, którego tytuł jest taki sam, jak nasz dzisiejszy temat.
Wcześniej wykonywaliście wiele prac związanych z wiosną, a dzisiaj chciałabym Wam pokazać w jaki sposób znani polscy malarze przedstawiali wiosnę na swoich obrazach. Który z nich podoba Wam się najbardziej?
Otwórzcie podręcznik na stronie 86-87.
Po przeczytaniu informacji w podręczniku i udzieleniu odpowiedzi na zadane pytania przejdźcie proszę do ćwiczeń - strona 76 i 77.
W ćwiczeniu 1 wypiszcie 6 rzeczowników z wiersza "W marcu jak w garncu". Czy pamiętacie na jakie pytanie odpowiada rzeczownik? Jeśli nie, to przypominam: Kto to? Co to? Rzeczowniki dzielimy na 4 kategorie: ludzie (listonosz, mama, Kasia), zwierzęta (kot, słoń, jeleń), rośliny (sosna, tulipan, krokus), rzeczy (książka, piłka, talerz).
W ćwiczeniu 2 Waszym zadaniem będzie wybranie jednego z dwóch obrazków i opisanie w zeszycie pogody, którą na nim widzicie.
W ćwiczeniu 3 uzupełniacie zdania naklejkami, a w ćwiczeniu 4 podpisujecie obrazki według wzoru.
W ćwiczeniu 5 układacie przysłowie z rozsypanki wyrazowej, w którym macie podkreślić nazwy miesięcy.
Pamiętacie jak nazywają się nazwy miesięcy?
Po wykonaniu ćwiczeń czas na chwilę przerwy :) Wykorzystajcie ją na zapoznanie się z piosenką pt.: "Marcowe żaby".
Czas na matematykę :)
Tak, jak przed przerwą świąteczną, ćwiczymy dalej dodawanie liczb jednocyfrowych do liczb dwucyfrowych.
Zadania z podręcznika ze strony 31 przepisujecie do zeszytu.
Dla przypomnienia zapoznajcie się z filmem poniżej.
Po wykonaniu zadań w podręczniku przechodzimy do ćwiczeń - strona 25.
PAMIĘTAJCIE!
NIE MUSICIE WYKONYWAĆ WSZYSTKICH ZADAŃ OD RAZU. WYKONAJCIE TYLE ZADAŃ, ILE JESTEŚCIE W STANIE. MOŻECIE ROBIĆ CZĘSTSZE PRZERWY NA ODPOCZYNEK I ZABAWĘ :) !
To były ostatnie zadania na dzisiaj - czas na odpoczynek i zabawę :)
Trzymajcie się ciepło!
Pozdrawiam :)
Amelka Z. obecna
OdpowiedzUsuńOliwier N.obecny
OdpowiedzUsuńAlan F. obecny
OdpowiedzUsuńJestem
OdpowiedzUsuńNatalia P. obecna
OdpowiedzUsuńFranek obecny
OdpowiedzUsuńAmelia Kul.obecna
OdpowiedzUsuńJulia.Dim
OdpowiedzUsuńLiliana H
OdpowiedzUsuńNadia.T obecna
OdpowiedzUsuńMarcin P. Obecny
OdpowiedzUsuńKornelia Pawłowska
OdpowiedzUsuńNikodem Jar obecny
OdpowiedzUsuńAmelia Kr. Obecna
OdpowiedzUsuńSzymon.P Obecny
OdpowiedzUsuńMarcelina obecna
OdpowiedzUsuńJulia m obecna
OdpowiedzUsuń